Rabu, 13 Ogos 2014

Resipi kuah ikan bakar campak campak

Puan blog minta maaf sebab lambat update resipi kuah ikan bakar agak lambat sebabnya puan blig tak sihat..Sepatutnya semalam daa hari nih ada seminar dekat ILIM tapi terpaksa tarik diri sebab kesihatan yang tidak mengizinkan...Demam+Batuk+Badan Bisa+ Hilang Suara..Lengkap...So, tahap kelupaan agak tinggi...


Sebelum terlupa baik update laju laju...Kang berhutang lagi dengan korang..


Malas nak letak watermark..Puan blog time dengan sepantas kilat...

Cara nak buat : Blend bawang besar holland+4 biji bawang merah+2 batang serai+air asam jawa+cili kering+kunyit+ 1sdt serbuk rempah tumis...Blend sampai lumat..Ketepikan..Panaskan minyak tumis bahan yang diblend+serai diketuk tadi sehingga pecah minyak. Last sekali masukkan garam+gula...Curahkan atas ikan dan bakar ikut kesesuaian suhu oven korang atau guna pemanggang ajaib..

*Rempah tumis tuh yang saya dapatkan daripada kak Ina..Maksud saya, saya kirim kat Ina masa dia balik Terengganu...

*Kalau takde rempah tumis korang gantikan dengan serbuk kari..Disebabkan rumah saya takde serbuk kari saya tukar guna rempah tumis..Sedap jugak..hehehe..

Yang penting makan time panas panas haba menossk lobang hedong memaag perghh teraagkat mak bedah..Try la yer...Kalau tak sedap jangan salahkan saya..Salahkan tekak saya..hahaha...

16 ulasan:

  1. thanx untuk resepi ni kak Mimi... boleh cuba ni :)

    BalasPadam
  2. sedapnya.... aduih teruih lapaq ni....

    BalasPadam
  3. dari bahan bahan tu macam sedap.. menarik ni..

    BalasPadam
  4. tngk bhn2 dan gambar pn dh tahu msti sedap

    tifaanvar

    BalasPadam
  5. Eh?? Nape ade dua entri yg same? Musykil2. Huhu

    Cuma beza yg ni full story.

    BalasPadam
  6. Terima kasih mimi resipinya...bolih cuba bila rajin nanti..

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.