Bahaya getah rambut

Ya Allah syukur sangat sangat tak ada pape yang berlaku pada Auni..Kalau jadi pape menyesal seumur saya tau...

Ceritanya macam nih..Pagi tadi masa saya dukung Auni ke kereta saya terpandang pergelangan tangan dia ada getah rambut kaler merah..Lepas tuh,saya tengok tapak tangan kiri dia bengkak...Cepat cepat saya buka ikatan getah rambut tuh...


Korang tengoklah bekas getah rambut kat pergelangan tangan Auni.  Nasib baik tangan dia tak biru...

Saya duk fikirlah bila masa anak dara saya nih ikat getah rambut kat tangan dia sebab malam tadi saya tengok takde pun...Serius memang takde...Ya Allah seriau saya dibuatnya...Diorang fikir seronok letak kat pergelangan sebab nampak cantik ala ala pakai gelang kan tapi bahaya getah rambut tuh aduiiii....

Getah rambut memanglah ada gunanya kan tapi kalau kes kes macam nih memang bahayalah kan...Saya tak tahu apa jadi dengan tangan Auni...Dah surut atau tak bengkak tuh..Masa saya bukak ikatan getah rambut tuh saya just gosok gosok tapak tangan dia bagi darah mengalir balik....

Kawan kawan pernah jadi situasi macam nih tak?Share sharelah apa korang buat..Ada apa kesan sampingan ke?Risaulah saya...Terkikan sungguh saya bila jadi macam nih...Nampak sangat saya nih tak pandai jaga anak, cuai...Allah..Sedih betul...

24 comments:

  1. ya allah..nasib baik mimi cpt perasan..

    BalasPadam
  2. dulu akak selalu belikan ikan getah yang warna warni tu untk sumaiyyah tapi bila dia selalu sangat ikan kat tangan akak tukar ke ikan rambut yang jenis kain dan longgar

    BalasPadam
  3. bukan tak pandai jaga anak.. anak yang kadang-kadang buat perkara di luar pengetahuan ibu bapa.. nak awasi setiap saat memang susah..

    BalasPadam
  4. tak pernah pulak.. cuba suruh dia genggam lepas tangan dia.. kalau ok insya allah takde apa apa.. bahaya betul kan..

    BalasPadam
  5. Mujur takde apa2...kena lbh berhati2 lp
    ni

    BalasPadam
  6. cuma kebas sekejap je kot dekat tangan tu..

    BalasPadam
  7. tak palah... jangan salahkan diri... kadang2 anak buat tanpa pengetahuan kita... klu balik nanti tangan dia masih bengkak dan biru, bawalah klinik... sbb kot2lah kebas... sambil tu tanyala dia... kalau dah ok tak apa... takut semalamam getah tu duduk kat tangan dia sampai jadi kebas tu yg bahaya...

    BalasPadam
  8. tak palah... jangan salahkan diri... kadang2 anak buat tanpa pengetahuan kita... klu balik nanti tangan dia masih bengkak dan biru, bawalah klinik... sbb kot2lah kebas... sambil tu tanyala dia... kalau dah ok tak apa... takut semalamam getah tu duduk kat tangan dia sampai jadi kebas tu yg bahaya...

    BalasPadam
  9. Salam Kenal.Bw ke sini.
    Aish budak2 memang suka sangat letak getah rambut di tangan.Sama mcm anak sy si Auni jgk nmanya.

    BalasPadam
  10. teringat masa kak ana kecil2 dulu Mimi, mak memang tak bagi letak getah ni ketat2 kat tangan nanti darah tak jalan katanya, memang agak berbahaya , syukur auni tiada apa2 berlaku..

    BalasPadam
  11. syukur x jadi sesuatu yg serius. X pe bkn salah mimi pn. Tapi smga lebih brhati2 lps ni.

    BalasPadam
  12. syukur x jd sesuatu yg serius. Jngn salahkn diri mimi. Smga lbh brhati2 lpsni.

    BalasPadam
  13. tak mau salahkan diri gitu, benda nak jadikan
    budak umur gitu dia nak explore
    dulu zaman sekolah ada kawan ikat getah kat jari
    sampai muka pun jadi biru, mujur tak apa-apa

    hopefully tak ada apa-apalah auni tu

    BalasPadam
  14. mmg bahaya dulu ayu selalu buat mcm tue...sebb tue bila tidur MV akan cek semua anak2..

    BalasPadam
  15. Takde ape2 infek. Cuma kalau akak biar lama sampai biru2 purple tu bahayalah kot. Bukan salah akak. Biasalah, budak2. Suka jadikan getah rambut sebagai gelang. Dia hingat cantik. Rasanye kak mimi toksah risau. Everything its okey.

    BalasPadam
  16. asslmkm kak..
    syukur la xde pape yang teruk sngt kan. nasib akk perasan. kena nasihat pada mereka kak jgn buat macam tu lagi.. risau nti terlepas pndang, bhya lain pula yang dtng..

    BalasPadam
  17. timm kecik2 dlu sengaja balut jari dgn getah..huhu..sengaja nak main2 nk rsa tgn sejuk,, bhya tu..

    BalasPadam
  18. Nasib baik akak cepat perasan. Alhamdullilah.

    BalasPadam
  19. lagi-lagi gelang getah oren tu. memang sakit.

    takpelah, benda ni boleh dijadikan pengajaran bersama.

    BalasPadam
  20. inshaaAllah xdepape.. cuma kebas je.. tp tgok mcm da bengkak je.. bahaya jugak tuu

    BalasPadam
  21. Huii... Smpai berbekas gtu.. Mmg bhhya..

    BalasPadam
  22. Ya Allah.. sampai berbekas.. bahaya kan.. kena lebih hati2 lepas ni..

    BalasPadam
  23. bengkak ke tu kak.. ala siannya dia.. nasib cepat perasan.. boleh jadi gangrene lau gitu

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.