Rabu, 23 Julai 2014

Resipi Cream O Cheese Blueberry Chocolate

Assalamualaikim..

Semalam buat lagi cookies untuk raya..Macam biskut raya tapi rasa tak rangup macam biskut...Rasa lain daripada yang lain tau..Dah test semalam memang sedap tau....


Bahan bahan

3 bungkus (360g) Cream O Blueberry
375g Cream Cheese
Coklat masakan
2 sdb Susu Cair
2 sdb Susu Pekat
Manik berwarna

Cara cara

Hancurkan biskut cream o dengan krimnya sekali..Masukkan cream cheese..Pukul sampai sebati..Lepas tuh bulat bulatkan adunan tuh.Adunan doh nih memang lembut dan berminyak sikit tau. .Cairkan coklat masakan+susu cair+susu pekat..Curahkan atas doh tadi dan hiaskan dengan gula manik.Masukkan dalam fridge...Dah siap..

Memang sedap tau korang...Melting dalam mulut...Sedapnya tak tahu nak cakaplah...Tak payah bakar tau..Jimat masa.

22 ulasan:

  1. nampak sedap pula yang ni
    nak tray cam tak rajin pula
    hehe

    BalasPadam
  2. boleh cuba sbb kat rumah tak ada oven. kenala buat yang kukus2 n sejuk beku

    BalasPadam
  3. wah mudah x payah bakar2 .. pastu letak je dlm frezer ke?
    Cream cheese jenama?

    BalasPadam
  4. sedapnya..boleh datang raya rumah akak ni nak rasa..heee

    BalasPadam
  5. Nmpak mcm senang je nk buat. hehe. Thanks kak :)

    BalasPadam
  6. menarik ni. simple n senang kan sbb x perlu bakar mmbakar

    BalasPadam
  7. resepi lagi... wahhh sedap ni... boleh try jugak ni..

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.