Jumaat, 4 Julai 2014

Menu Berbuka : Sayur Campur


Nih salah satu menu berbuka saya masa second day berpuasa...Nih sayur campur campak campak...Huhuhu...Suka kaler sayur yang kalerful nih..hehehe..Cara nak buat memang senang dan cepat aje siap...


Cara buat tumis bawang merah yang dihiris.Masukkan fisht cake+fishball+sos tiram.Kemudian masukkan lobak yang dihiris+sayur kacang buncis+kobis (saya guna kobis ungu nih..Sya lupa nama spesifik dia)..Gaul semua bahan..Biar seketika. Masukkan sedikit garam+serbuk perasa..Last sekali masukkan tomato dibelah tiga (sebelah tomato aje).Gaul sekejap..Dah siap..Boleh dihidang dan ngappp..

14 ulasan:

  1. berbeza sayur cmpur yg cx masak :) cx biasa kalau sayur campur, antara sayur yang joined adalah: jagung sayur, kobis bunga, brokoli, carrot, kacang panjang. kebiasaannyalah. hehe ape2 pon, makan sayur mmg sdp. huhu

    BalasPadam
  2. Sayur kalau warna warni nak makan pun selera lebih sikit kan...comel hehe...

    BalasPadam
  3. Bagus menu ni kak..sedap dan berkhasiat.

    BalasPadam
  4. Nampak sedap itu... Ada kaler pepel lagi...

    BalasPadam
  5. cantik kobis ungi tu..selalunya tumbuhan yang berwarna ungu ni kaya dengan antioksidan :)

    BalasPadam
  6. Sayur cmpur akk ada kaler purple gitu. Hehe.. Ni klau sy msak tuk suami ntah2 xmkn dia. Hehe

    BalasPadam
  7. saya sama dengan CX..mesti nak ada putik jagung & kobis bunga..

    BalasPadam
  8. sedapkan ada sayur nak nak colurful.lagi menarik..

    BalasPadam
  9. nak buatlah utk sahur. Senang je.
    Tifaanvar

    BalasPadam
  10. Kobis ungu tu akak suka buat salad..

    BalasPadam
  11. sedap tu. pelbagai jenis sayur.. kalau Ros selalu buat carrot, jagung muda, kobis bunga, hihihi

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.