Selasa, 8 Julai 2014

Buah buahan tempatan

Patutlah tapak tangan gatal semalam rupanya nak dapat rezeki...Motif rezeki dengan tapak tangan??Kepercayaan apakah ini??hahaha...

Syukur alhamdulillah semalam rezeki saya sekeluarga. Jiran depan rumah bagi buah buahan tempatan...Pisang, cempedak dan rambutan...Sekali tiga jenis buah ngko dapat..Kepala otak dah duk fikir nak buat apa dengan buah buahan apa yang ada...Bileh buat cikodok,kek,air..Hahhh apa lagi apa lagi...hahaha...


Cantik pulak kaler pisang nih...hijau ayu ayu gitu...Rambutan tuh tak sempat nak rasa sebab kak nam kak nam ai dah perabiskan...Kempunan ummi...Nasib baik zaman milennium nih (betul ke saya eja nih??ah gasak) takde batu belah batu bertangkup..Kalau tak dah lama ku bawa hati yang rajuk sebab tak dapat makan rambutan...hahahahaaakkktuihhhh....Dah muka datang sengal dak Mimie hari nih...

Okey balik nih nak buat cempedak goreng...Jom kita tingkatkan produktiviti angin dalam badan lepas tuh lawan pruttt pruttt dengan anak anak...hahaha...

18 ulasan:

  1. bestnya cempedak tu;)
    wat grg mkn panas2..

    BalasPadam
  2. alhamdulillah rezeki..kaksura pun slalu kalau gatal tangan mesti duk ckp ..nak dpt rezeki ni..haha..
    mesti puas hati dpt makn cempedak goreng sendiri..buleh makan banyak2..hehe:)

    BalasPadam
  3. musim ni.. x berapa laju sikit nk mkn buah..
    berbuka nga nasi.. terus kenyang.

    BalasPadam
  4. baru smlm beli cempedak kat pasar time temn hubby gi pasar. Dh buat cempdk goreng. Mmng laris kat rumh ni.
    Tifaanvar

    BalasPadam
  5. sedapnya cempedakk.. mahal sungguh zaman sekarang ni kan..

    BalasPadam
  6. Kelmarin baru je makan namutan! Heehe..dap2. :D

    BalasPadam
  7. ye la kak.. cantik hijau dia tu..
    nak rambutan!

    BalasPadam
  8. Cempedak , pisang. Oiii goreng pun sodap. :D

    BalasPadam
  9. alhamdulillah rezeki kan..
    sedapnya buat cempedak goreng

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.