Cincin yang hilang

Saya tak tahulah sekarang nih kan menjadi jadi pulak penyakit lupa saya nih tau korang....Sejak bersalin kan Auni memang saya makin lupa..Kadang kadang tuh sampai dua tiga hari baru saya ingat.

Contohnya semalam saya pakai cincin yang saya beli guna duit mas kahwin...Semalam memang saya pakai tau. Lepas tuh masa nak ambik wuduk saya bukak lah...Pastu saya ingat saya ambik cincin sekali dengan pin tudung...Dah habis solat,memang saya rasa saya pakai balik. Tapi pagi nih saya baru sedar yang cincin tuh sebenarnya saya tak pakai pun. Puas cari kat rumah tapi takde.. Kat pejabat pun takde....Bukan setakat cincin tuh aje tau, cincin nikah saya pun sebenarnya dah lama hilang.

Incik hubby saya tak tahu pun pasal nih. Saya takut nak bagitahu sebab nanti dia punya bebel tuh nanti macam mak Jemah hujung kampung Pinang Sebatang hah...Pagi nih macam nak bagitahu dia tapi saya duk fikir nak bagitahu ke tak...Adoi serba salah tau korang..Tak tahu nak korek celah mana dah cincin tuh..Adoii serba salah dibuatnya...Saya tak nak lah nanti incik hubby fikir saya langsung tak menghargai nilai dan kepentingan cincin cincin tuh...Nak nangis tapi tak ternangis...Memang tahap kronik peluoa saya nih...

18 comments:

  1. Kena solat hajat dulu Mimi dan baca doanya sekali Allahumma ya haddiya tholal... bacalah seterusnya doa yg ada sambungannya lagi sampai habis, moga ditemukan balik cincin tu..

    BalasPadam
  2. ala sayangnya mimi.. cincin memang boleh beli.. nilai sentimental tu sangat tinggi..

    semoga jumpa semula cincin tu..

    BalasPadam
  3. kena makan kismis ni mimi...saya pon pelupa gak nih tp cam ok sket la dr mimi..
    sayang cincin hilang woo

    BalasPadam
  4. Dah beranak pinak, memang jadi pelupa kadang2 tu... nurul pun sama :D

    BalasPadam
  5. aduhai.. sabar kak.. takpe, cuba tenangkan fikiran, dan ingat balik akak letak kat mana.. kadang-kadang bila kita relax, baru boleh berfikir dengan baik...

    BalasPadam
  6. Akak pun kadang2 pelupa...insyaallah nnt jumpa la tu

    BalasPadam
  7. mmg dah cari tp tak da erk..
    sama la ngn saya x beranak lagi ni.hihi
    sokmo lupa.suka simpan selit2 bila nak pakai cri tak jupe. 2,3 pikir lagi pastu cari lagi.. ada rupenya. hihihi.

    cba cri dlu. dh x tahu kat mana bgtau j la kt suami

    BalasPadam
  8. alamak ai..kesiannya..harap jumpa balik tu kak mimi...

    BalasPadam
  9. aduhla dik oi.... sbb tu akak payah nk bukak barang kemas... sbb tu brg kemas akak jenis yg tahan lasak, mandi ke masak ke tido ke mmg pakai je... cincin tak ketat2 sgt xpyh bukak time wuduk

    BalasPadam
  10. Aduhai... Doa dan selawat byk2 insha Allah, jika rezeki jmpa.blik..

    BalasPadam
  11. harap kak mimi dpt jumpe cincin balik... ade doa utk cari brg yg hilang.. insyallah..kalau ade rezeki.. cincin tuh tetap akan jumpe balik

    BalasPadam
  12. kesiannya kak..saya doa supaya jumpa balik ye.

    BalasPadam
  13. dah jumpa ke blm mimi?... kak ina pun sama cam mimi, jenis pelupa... haihhh

    BalasPadam
  14. Saya ni bukannya pelupa, tp saya bengang kat suami, saya baling cincin tu..ntah xtau kat mana dah..skang ni, suami nak say cari balik

    BalasPadam
  15. Kak.. Doa bnyak2.. Fikir dgn tenang.. Mana tahu jumpa.. Sy ni pun dlm prgnt xpkai sume tu. Sebab takut nti terlupa bila buka letak mana. Risau. Sbb skrng ni pun kdng pelupa je..

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan jejak korang kat sini. In shaa Allah saya akan balas jejak korang. Yang penting takmo komen yang bukan bukan ye..