Cikodok pisang - Sarapan pagi nih

Assalamualaikum...


Sarapan pagi nih cikodok pisang. Jangan ditanya kenapa tak bulat cikodok saya nih...Masa masuk bancuhan dalam kuali guna sudu kecik tak guna tangan pun...

Apa ada pada bentuk dan rupa??Janji rasa sedap..Yang penting cikodok pisang nih tak rasa tepung lebih okey..Cukup tak suka kalau beli cikodok pisang kat luar lebih rasa tepung dari rasa pisang...Sebab tuh lah lebih suka buat sendiri dari beli kan..Puas hati...

18 comments:

  1. Betul tu... Yang beli memang tak rasa pisang, harapkan bentuk jer besar...

    BalasPadam
  2. Betullah buat sendiri mestilah seimbangkan pisang dgn tepungnya. Kalau beli biasalah utk jual nak beli pisang pun dah mahal kan..

    BalasPadam
  3. Asslmkm kak.. Sdapnya cekodok.. Sy hritu smpai ngidam2.. Haha

    BalasPadam
  4. Sangat menyelerakan. dah lama xbuat jeput pisang ni..

    BalasPadam
  5. sedapnya..aduhai..lma xpekena cekodok..

    BalasPadam
  6. hahaha tak kisahlah apa rupa pun..
    janji masuk mulut ngap sedap suda :D

    BalasPadam
  7. Kalau tepung sikit memang payah nak bulat. Ada apa dengan rupa kan...yang penting sodap!

    BalasPadam
  8. bagi saya kan kalau ade rasa pisang lebih tu cekodok akan brminyak sikit.

    BalasPadam
  9. Sedapnya nampak...haishhh nak kena cari pisang gak nie..yumyumyummm

    BalasPadam
  10. Kan kan. Kalau kat luar, kadang2 rasa manis over sgt la. Kadang2 rasa tepung je. Buat sendiri baru puas hati. Hehe

    BalasPadam
  11. betul tu.byk tepung dr pisangnya.
    lama dh x makan. saja tau.ni yg buat anak tekak teringn.huahua

    BalasPadam
  12. cenkodok vs kopi. aumm sangat kak oii. try la.

    BalasPadam
  13. cekodok kat luar rasa tepung dan yis ja. buah sendiri memang awesome. kena pulak sambil tengok tv + kopi O panas-panas. Memang meletup

    BalasPadam
  14. kalau nak makan cekodok pisang ni, Ros memang buat sendiri je.. lagi satu, anak buah Ros yang Nil tu cukup suka kalau Ros yang buat,... hihi

    BalasPadam
  15. salam k.mimi..
    ehhehe..rupa tak penting.. yg penting rasa!!
    dibandingkan dgn cekodok yg cma buat, akak punye lagi cantik rupenye.. hehehe

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan jejak korang kat sini. In shaa Allah saya akan balas jejak korang. Yang penting takmo komen yang bukan bukan ye..