Sabtu, 14 Jun 2014

Cara nak rawat telinga berair

Assalamualaikum...

Korang saya nak tanya kot kot korang pernah alami situasi macam saya lalui sekrang nih...Malam tadi saya tak boleh tidur tau sebab telinga berdengung. And guess what??Saya boleh dengar jelas degupan jantung saya. Mungkin nampak pelik tapi tuh yang saya hadapi sekarang. Dan keluar cecair dari telinga dari telinga kanan saya.

Nak kata telinga saya bengkak sakit takde pulak. Tapi apa yang buat saya pelik,telinga saya tetiba keluarkan cecair macam air tau. Bila saya tidur mengiring sebelah kanan memang dapat rasalah air tuh duk mengalir keluar...Sehingga entry nih ditaip,still keluar cecair tuh tau. So,buat sementara saya just lap dengan kain ajelah.

Korang ada apa apa petua tak yang boleh hilangkan cecair nih dari terus mengalir. Saya risau lah korang sebab saya bab penjagaan telinga nih memaag saya alert. Nak kata telinga sakit tak pulak. Tetiba aje malam tadi jadi macam tuh. Ke sebab suhu badan saya terlalu panas jadi macam tuh.

13 ulasan:

  1. x th nk cakap macm mana. Bettr consult doc

    BalasPadam
  2. mcm penh jadi..tpi sekjap jer..pastu dah ok..rsanya sebb bdn pnas tu..mnum air bebyk ler..

    BalasPadam
  3. Zumal ada juga masalah pasal telinga nie lebih serius la, bernanah... Lepas makan ubat lega dalam seminggu dua lepas tu jadi lagi. Doktor cakap ada masalah kulat. Rasa tak selesa jer. Bagus juga kalau ada tips...

    BalasPadam
  4. rasanya ummi, mungkin air masuk telinga. kebiasaan saya kalau air masuk telinga sehingga berdengung, saya masukkan setitis air gunakan jari kemudia melompat sambil herotkan kepala arah telinga yang masuk air.
    sekiranya tidak menjadi dalam sehari dua lagi. Sila berjumpa doktor.

    BalasPadam
  5. rasanya ummi, mungkin air masuk telinga. kebiasaan saya kalau air masuk telinga sehingga berdengung, saya masukkan setitis air gunakan jari kemudia melompat sambil herotkan kepala arah telinga yang masuk air.
    sekiranya tidak menjadi dalam sehari dua lagi. Sila berjumpa doktor.

    BalasPadam
  6. Dah ok belum sis? Kalau tak kena gi cek la...tak leh main2 telinga ni salah satu organ penting tu :)

    BalasPadam
  7. gi klinik kak mimi.. bahaya jugak kalau dibiarkan tanpa tahu sebab dia..

    BalasPadam
  8. Bab telinga ni pun sensitif tau. Takut ade pape infact. Kak mimi kene cek doktor. Risau nye..hm..

    BalasPadam
  9. sllnya tu sbb air masuk telinga..niesa pernah gak mengalami..masa tu mmg air masuk telinga..masa baring tetiba air kluar..tp apa2 pn rujuk doc je la kak..

    BalasPadam
  10. ngerinya telinga masuk air.. gi klinik dh ker PU? mgkin doc akan bg ubat titis ker apa..hehe..moga cpt sembuh..

    BalasPadam
  11. Kdg pernah terjadi... Ada org kata sbb pnas dlm bdn...

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.