Khamis, 15 Mei 2014

Senaman lutut yang perlu saya buat

Sebelum nih saya ada cerita kat kawan kawan yang saya kena buat fisioterapi lutut. Masa rawatan fisio tuh saya kena buat satu senaman untuk menguatkan otot sekeliling lutut dan peha..


Korang fokus pada gambar yang sebelah kanan korang tuh. Hahh...senaman yang saya kena buat tuh macam dalam.pic tuh la tapi tangan saya bukan macam tuh. Tangam dalam keadaan yang bebas. Tak kisahlah nak letak kat pinggang ke kat peha ke...Masa buat senaman nih kena pandang depan.Buat dalam kiraan 10 sebanyak 10 kali...Peha lenguh jangan cakap hoiiii, memang bisa. Nak jalan pun terasa sakit. Mungkin kesan dari malas nak buat senaman. Harapkan kemas rumah aje. Tuh ajelah senaman yang saya buat..hahaha...

Senaman nih saya kena buat pagi,petang dan malam. Cuba korang kira. Sekali buat dengan 10 kiraan sebanyak 10 kali. Tiga kali buat???Fingsannnn...Tapi nak baik lunya pasal gagahkan diri tahan sakit. Lagipun bagus jugak buat senaman nih pecah segala lelemak tepu kat peha...Boleh kecikkan peha..hahaha...

10 ulasan:

  1. betul2.. selalu tgk dalam blog kevin zahari..

    BalasPadam
  2. Moga senaman tu dapat merawati masalah lutut yang dialami...

    BalasPadam
  3. senaman ni mmg utk kuatkan otot2 kat bhgn lutut ngan peha.

    BalasPadam
  4. kalau cenggini, zizie terus ketuk ketampi la... berat dah badan ni.. hihi...

    BalasPadam
  5. doktor pula suruh saya buat senaman jambatan
    sakit nak buat gitu =)

    BalasPadam
  6. salam kMimi Azirah ..
    uhuh..dulu mse masuk camp training selalu kena buat senaman mcm ni.. utk kuatkan lutut dan kaki..
    lenguh.. :)

    BalasPadam
  7. nice sharing mimi. Sblm ni saya x th pn ape org buat masa fisioterapi

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.