Menu berdiet : Ayam + kentang + lobak grill


Nih lah makanan orang berdiet.Untuk lunch..huhuhu...Dah tak ingat berapa lama tak makan nasi...Sedap jugak makan macam nih...Masak guna pemanggang ajaib.. Memang ajaib la...

Senang aje nak sediakan lunch berdiet nih...Roti paratha masak tanpa minyak..Kentang dan lobak dipotong pastu gaul dengan garam..Grill kan...Ayam tuh pulak buang kulit tau. Pastu perap dengan 1 sudu makan kicap pekat, 1 sudu makan sos tiram, 1 sudu kecik serbuk kunyit dan 1 sudu kecik serbuk lada hitam...Perap lebih kurang dalam 20 minit..Pastu leh grill...Dah siap...

Kalau kawan kawan nak cuba,cubalah...Memang kenyang tau...

16 comments:

  1. simple kan.makan gini..
    sya kadng 2 layan juga cik abe
    nak diet katanya.hihi

    all the best ummi :)

    auni dh baik ke lps jumpa abinya?

    BalasPadam
  2. Ya Allah... so tempting... :'( lapar balik bila tengok..

    BalasPadam
  3. hmmm, sedap... bole try ni..

    tq yer singgah blog Alycia ;)

    BalasPadam
  4. boleh try..skrg nka kurangkan makanan berminyak..sebab suami punya kolestrol pun tinggi.

    BalasPadam
  5. Sedap!
    tak pernah try roti pratha tu..
    tp ayam dengan kenatang tu menarik :)

    Ingtkan Mimi buat Atkin, tp atkin tak leh mkn roti, kentang dgn keret tu..

    BalasPadam
  6. Eh... Klu sy bukan diet ni... Mau bertmbh ni.. Hehe

    BalasPadam
  7. walawei, mewah menu walau tengah berdiet =)
    nak cuba jugalah nanti

    BalasPadam
  8. mewahnya menu walau tengah diet
    nak sikit boleh?

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan jejak korang kat sini. In shaa Allah saya akan balas jejak korang. Yang penting takmo komen yang bukan bukan ye..