Kuey Teow Sup Pedas Hohoho Liawww


Dinner semalam kuey teow sup pedas berapi api kaw kaw punya....Hidangan untuk dua orang nih tau..

Memang pedas tahap bermandi peluh tau korang...Kalau korang tak tahan pedas silalah kurangkan kepedasan tuh ye...Kuey teow sup nih dimasak menggunakan pemanggang ajaib..hehehe..

Bahan bahan :

Kuey teow ( utk dua orang)
Lobak (yang dihiris dan dibelah dua...macam dalam gambar)
seulas bawang putih (diketuk)
2 ulas bawang merah (ditumbuk lumat)
4 biji cili padi
Isi ayam yang dipotong kecil
1/2 sudu kecik serbuk lada hitam
1/2 sudu kecik serbuk lada sulah
1 biji putih telur
Sedikit garam
Sedikit serbuk perasa
2 cawan air

Tumiskan bawang putih,bawang merah,cili padi sehingga naik bau. Lepas tuh masukkan lobak,isi ayam,serbuk lada hitam dan serbuk lada sulah...Biarkan seketika...Pastu masukkan kuey teow gaul sebati. Masukkan air..Biarkan sekejap aje pastu masukkan putih telur...Tunggu sampai putih telur dah masak..Boleh hidang dan makan...

Memang semalam saya makan sambil lap air mata + bermandi peluh...Memang kaw kaw pedas kuey teow sup nih.huhuhuhu... Kalau nak tambah sayur lain pun takpe...Saya masak apa yang ada dalam fridge tuh aje..

18 comments:

  1. pergghh..org srwk xsuka mkn pedas n sgt la xtahan..kalau niesa mahu sakit perut..hehehe..xpernah lgi cuba mkn kuey teow ni..

    BalasPadam
  2. menarik ni..boleh la try ni nanti../...kena ada kerajinan ni

    BalasPadam
  3. letak cili api, bila makan rasa berapi je mulut.. tapi, tu yang buat sedap tu. hihhi

    BalasPadam
  4. nampak cam tak pedas je plak, tapi rasa tak tau la kan... hehehhe

    BalasPadam
  5. Perggh... Sabar je mnahan nk makan kueh teow... Masih mood berpntang...

    BalasPadam
  6. salam k.Mimi Azirah ..

    nyum2... ini betui2 ho liaw loo..
    peberet saye ni.. hihi..thanks share resepi

    BalasPadam
  7. Waaa, yang ni mmg sedappp... lagi pedas lagi sedappp.. ^__^

    BalasPadam
  8. ko teow sup mmg best.saya pon ska makan :)
    tak pedas tak kaw pulakkan.. hihi

    BalasPadam
  9. wah sedapnya! lapolah pula ni...hehe
    baru teringat dah lama tak makan kueh teow

    BalasPadam
  10. wah sedapnya! lapolah pula ni...hehe
    baru teringat dah lama tak makan kueh teow

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan jejak korang kat sini. In shaa Allah saya akan balas jejak korang. Yang penting takmo komen yang bukan bukan ye..