Johnson's baby lotion milk + rice


Sebelum nih memang saya guna losyen Johnson's baby tapi yang lavender bedtime tuh. Separuh guna losyen tuh baru tahu ada kandungan paraben. Dengan rasa berat hati terpaksa lepaskam losyen yang masih banyak tuh dalam tong sampah. ..Bila kerja dalam ekon faham fahamlah kan memang kulit kering...Tapi sekarang tak payah risau sebab dah ada penyelesaian kulit kering...Baru baru nih pergi Mydin S2 nak beli lauk sikit..

Masa kat kaunter bayaran tuh saya ternampak losyen losyen Johnson's..Satu persatu saya ambik dan tengok kandungan losyen..Yang mana ada paraben saya letak..Last last saya jumpa losyen milk + rice.


See..kandungannya takde paraben...Bau sesedap lobang hedong nak bau. Rasa soft aje tau tak melekit atau berminyak. Bila sapu terus serap dalam kulit..Bau memanggg best...Lepas nih beli jenis ajelah kan...Beli yang 200ml harga RM9.50..

18 comments:

  1. Owh... Ada paraben ek... Jrg plak guna losyen sbb biasa sapu minyak zaitun aje..

    BalasPadam
  2. cop cop..paraben tu apa ek? ada mendtgkan bahaya ke? hehehehe

    BalasPadam
  3. salam pink ummi. kenapa ya kita tak boleh amik losyen yg ada paraben?

    BalasPadam
  4. yang baru ni bau memang sedap la... kita pun suke

    BalasPadam
  5. wahh pasni pastinya kulit selembut kulit bayi hehe

    BalasPadam
  6. SA x guna lotion mcm ni..tp tgok macam menarik ..nak bcuba la nanti...

    BalasPadam
  7. Bau barangan baby memang sedap sebab soft sangat.

    BalasPadam
  8. Jenama untuk barnagna baby pun banyak chemical kan.

    BalasPadam
  9. niesa b4 ni pakai cosway..baru je plan nk tuka johnsons..peraben tu apa kak?

    BalasPadam
  10. salam pagi, oh good info, saya jarang berlosyen cuma bermoisturiser.

    BalasPadam
  11. saudara mara paraben ni byk kat syampoo . klu byk buih , maknanya byklah suku sakat paraben ... losyen baby johnson mmg lembut jer baunya ...

    BalasPadam
  12. losyen susu ngan beras.. mesti lembut je kalau amalkan :)

    BalasPadam
  13. oohh baru tahu ade jgk losyen johnsons yg x de paraben ya. Saya ingt smua losyen johnsons ade paraben. Blhlah cuba guna yg ni

    BalasPadam
  14. ooo baru tahu.
    saya tau semua jenis jonhson x elok guna.huahua

    BalasPadam
  15. anak saya gunakan jenama ni juga
    tapi bukan sama jenis =)

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan jejak korang kat sini. In shaa Allah saya akan balas jejak korang. Yang penting takmo komen yang bukan bukan ye..