Sambal remis yang sedap


Koranggggg...Nihlah remis yang saya cari Sabtu lepas...Korang boleh baca entry saya kat sini...Remis yang saya dapat tuh banyak tau..Masa cari remis memang saya nak masak sambal...

Nih rupa remis yang dah dikopek dari cengkerang dia...Nasib baik anak anak saya rajin menolong tau..hehehe..

Cara nak masak remis senang aje tau...Buat sambalkan tapi saya masak cara saya aje...Biasa biasa aje..

Bahan bahan nak masak sambal cili kering diblend sehingga lumat. Lepas tuh, hiris bawang merah 3 ulas. Tumis bawang merah sehingga naik bau. Masukkan cili yang dah diblend tadi dan serai. Masak sehingga garing..Lepas tuh masukkan remis..Gaul sebati masukkan sedikit air dan tomato. Bubuh garam dan sedikit saja bahan perasa. Dah siap..

Makan time panas panas sedap tau korang.

17 comments:

  1. uit nampak sedap sangat... bagi alamat akak nak g serbu hehehe

    BalasPadam
  2. Wahhhh....sedap. Terliur lah plak. Mesti sedap...tambah plak remis fresh kan.
    Tengahari dah ni, perut berkeroncongggg...

    BalasPadam
  3. boleh la sue try , tp nak tukar sotong la...

    BalasPadam
  4. Assalamualaikum kak mie, terliur sheila kak. nak rasa sambal remis kak mie ~~~

    BalasPadam
  5. sedapnya masak remis.. saya baru buat rendang kerang je.. remis tak jumpa pun sini.. :)
    >> saya follow sini.. :)

    BalasPadam
  6. huiii sedapnye ummi... tp lea x leh makan.. klu mkn mesti sakit perut... hurmm..

    BalasPadam
  7. Ya Allah sedapnya ada tomato lagi,
    akak ni antu tomato..
    dekat dengan PD ke awak ?
    :)

    BalasPadam
  8. Mmg sedap nih... Pnh buat dulu... Tpi dh x buat sbb sy mkn sorg.. Huhu

    BalasPadam
  9. remis.. yg mana erk.sbb takut sy panggil lain mimi panggil lain. tapi tgk gaya mcm pernah makan je.

    sedap tu masak sambai..

    BalasPadam
  10. Kak remis tu ape?haha..xtau..nampak sedapppp...

    BalasPadam
  11. nampak sedap tp sy xpernah makan remis

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan jejak korang kat sini. In shaa Allah saya akan balas jejak korang. Yang penting takmo komen yang bukan bukan ye..