Gusi gigi bongsu bengkak dan badan bisa bisa

Assalamualaikum...

Hari nih gusi gigi geraham bongsu aebelah kiri saya sakit...Saya tengok baru keluar separuh..Adoii, seksanya menahan sakit. Saya nak bercakap pun takde mood dah...Bila gosok gigi terkena gusi adooiii bisanya Ya Allah..

Semalam saya pergi mengurut dekat rumah mk a.k.a nenek saya...Puncanya tersalah gerak terus pinggang sakit. Pastu duk makan kangkung dengan bayam lagi bertambah bisa dan angin...Semalam saya dan mak saya bantai muntah sebab badan saya terlalu banyak angin..Mak saya cakap badan saya banyak angin sebab kangkung dan bayam tuh puncanya...Semalam dah lega..Hari nih bisa lagi...

Ya Allah, saya kerja hari nih dan duk menahan sakit aje..Cuba nak lawan bisa badan dan sakit gusi...Maaf ye kalau saya lambat balas jejak kawan kawan..Saya cuba..

24 comments:

  1. Kesiannya dia... kangkung memang sedap Mimie tapi itulah berangin badan. Dahlah badan sengal gigi pulak nak tumbuh ye... susah nak makan tu dik..

    Pergi klinik minta ubat tahan sakit. Lama tau Mimie kadang sampai seminggu..

    BalasPadam
  2. ala sian nya adik akak.... get well soon ye

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum kak mie, sheila ada 2 gusi berlubang dekat dengan geraham. sakit gila setiap kali makan makanan yang agak keras. malas pula nak jmpa dentist. singgah menabung tesco sini~~~

    BalasPadam
  4. Saya dulu siap demam bagai klu tumbuh geraham bongsu ni... Huhuhu....boleh makan bubur jer seminggu. Take care ummi (^^,)

    *Menabung herbal essences.

    BalasPadam
  5. Alahaiii siannnye..take care okayh..

    BalasPadam
  6. uishhh mmg seksa la kalo tumbuh gg bngsu..akak letak ais kasi kebas sikit xder la skit sangat..hehee

    BalasPadam
  7. aduhh..take care kak..bykkan rehat nnti..

    BalasPadam
  8. saya pun baru je lepas kena sakit gigi bongsu ni. kalau bengkak apakata cuba kumur dengan air garam, boleh juga minta ubat dgn doc untuk surutkan bengkak. tak boleh biarkan lama2 sbb nnti akan bertambah sakit.

    BalasPadam
  9. sakit gigi memang sakitlah..lebih-lebih lagi nak tumbuh gigi bongsu

    BalasPadam
  10. saya yang mendengar pula rasa ngeri
    apapun get well soon ye

    BalasPadam
  11. kena kerap pi ngurut la.macam mak saya ni.mak saya sayur2 yang sejuk langsung tak boleh makan..macam angin je..

    BalasPadam
  12. Pengasas Blackberry hilang jawatan kerana para pelabur. Jawatan Ketua Pegawai Eksekutif(CEO) yang disandang bersama oleh Mike Lazaridis dan Jim Balsillie kini terpaksa akur dengan tekanan dari para pelabur syarikat mereka untuk melepaskan jawatan mereka. Walaupun mereka berdua bersama sama adalah pengasas bersusah payah membangunkan syarikat ini pada awalnya tetapi mereka terpaksa melepaskan jawatan tersebut kepada Thorsten Heins. Keputusan itu sekali gus menamatkan perkongsian kepimpinan selama dua dekad oleh Mike Lazaridis dan Jim Balsillie yang juga pengasas syarikat telekomunikasi itu selepas bergelut untuk bersaing dengan Apple dan Google.
    Baca selanjutnya...


    Ketua Pegawai Eksekutif(CEO) Teknologi Maklumat Terteruk: Terdapat beberapa individu yang disenaraikan oleh readwriteweb.com di antara ketua pegawai eksekutif(CEO) yang paling teruk bagi peneraju industri teknologi maklumat.Baca selanjutnya...



    Flashback trojan: Ancaman virus terbesar bagi pengguna Mac Apple. Serangan virus Flashback ini boleh dikatakan di antara ancaman virus platform Mac OS yang paling terbesar dalam sejarah tersebar sejak era virus disebarkan melalui disket. Boleh dikatakan insiden merupakan serangan yang paling ketara dalam sejarah ke atas pengguna Mac di mana sebelum ini amat jarang untuk diketahui sistem operasi tersebut mempunyai ancaman virus. Baca selanjutnya...

    BalasPadam
  13. aloh..kesiannya... take care ye..kalau ada ubat, makan ubat.. moga lekas-lekas sembuh.. :)

    BalasPadam
  14. Syafakillah... Semoga cepat sembuh ye mimi.

    BalasPadam
  15. mmg x tahan klu sakit gigi...semoga sembuh sepenuhnya

    BalasPadam
  16. tumbuh gigi bongsu ni sakit nya memang lain macam sikit orang-orang cakap kan. sabar ye kak. :)

    BalasPadam
  17. resepi suka hati pon, nampak sedap tau chipsmore tuu. hehee :D

    BalasPadam
  18. Okje tak igt bila geraham bongsu tumbuh...rasa mcm tak de sakit gigi......

    BalasPadam
  19. alahai.
    mcm mna skrg dh baik ke
    kangkung mmg bisa kan.sy dh lama x mkn.huhu. skali.kena skt satu bdn.

    mak.kata blom beranak dah sakit urat.huahua

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan jejak korang kat sini. In shaa Allah saya akan balas jejak korang. Yang penting takmo komen yang bukan bukan ye..