Sabtu, 15 Februari 2014

Kuatnya pengaruh Upin dan Ipin

Assalamualaikum...

Selamat hari Sabtu korang...Hari nih macam biasalah kan time cuti cuti nih kena buat kerja rumah apa yang patut...Basuh baju,kemas rumah apa yang patut. Sekejap lagi nak keluar pergi pejabat pos nak pos bedak customer order.

Membebel ke lain pulak saya nih padahal terang terang tajuk nak cerita pasal lain...Actually bukanlah nak cakap Upin dan Ipin beri pengaruh yang buruk kepada anak anak kan tapi tuh lah penangan Upin dan Ipin nih..Asalkan benda tuh masih menepati piawaian ISO ai is ok jer...Dah kenapa ISO pulak...hahaha..Tuh saya sendiri yang tambah...

Rasanya semuaaaa tahu perkataan yang ramai suka sebut dalam Upin dan Ipin ialah "betul,betul,betul" kan...Semua budak budak kecil tahu sebut nih...Anak anak saya tak terkecuali...Baru baru nih saya drngar diorang selalu sebut "adik manisssss"..Wah wah wah baik punya ayat diorang srbut...Kemain adik manis bagai...Saya dan incik hubby dengar bantai tergelak...Nih pengaruh uncle Muthu lah nih....Tadi sambil tengok tv tetiba Auni cakap dekat kakak dia Aina " Dua shingget"...Huk aloh...Dah belajar ayat si Mail pulak...Adoii anak anak...Bila benda tuh dia mengadap memang semualah dia tahu kan...

Lepas nih saya nak drdahkan diorang demgan siri kartun Ummi yang bersiaran setiap hari Sabtu pukul 6.00 petang di TV9..Bagus kalau dedahkan diorang dengan rancangan nih pulak...Berunsurkan Islamik...Hari tuh masa iklan Ummi, saya dengar Aina ikut menyanyi lagu masa iklan tuh....Sejuk aje dengar dia sebut"Segala puji bagi Allah" walaupun agak kekoreaan bunyinya...Takpelah asalkan Allah tuh jelas dan terang sebutan dia...

Ok lah stop dulu...Nak tulis nama customer kat borang poslaju...

Ok bai

24 ulasan:

  1. Assalamualaikum kak mie, alahaii comelnya dengor budak2 ni tiru upin ipin. hehehee... asalkan tak terpesong, its okey kan kak mie. yang cerita kartun Ummi tu tak pernah tengok lagi. kartun baru ekk? heheee ~~~

    BalasPadam
  2. Saya pun suka tengok Upin Ipin. Cepat ja tunggu depan tv pukul 5.30 petang hehe.

    Cerita Ummi tu adik saya siap hafal lagunya. Tapi selalu berebut tv dengan ayah sampai merajuk dia u_u

    BalasPadam
  3. hahah,
    adik maniss
    abang mashamm
    bak kata nabil..
    kuat betui pengaruh upin ipin ni :)

    BalasPadam
  4. Seronok nyer tgk tv. tp xde mase na tgk. sayangnyer. hehe

    BalasPadam
  5. kanak² lebih terpengaruh dengan cerita kak..tak kisah cerita ape pun.yang penting kita dedahkan dengan cerita yang sesuai untuk anak² belajar :)

    BalasPadam
  6. Budak2 mmg cpt tepengaruh kn Mimi..sm mcm ank sy sll akn ckp..mee goreng satu telur atas..hehe..

    psst nti sy buat tutor tu ya..hrp dpt mmbtu hehe^_~

    BalasPadam
  7. ummi, saya pun peminat upin ipin jugal hihihihi.

    BalasPadam
  8. Bdak skrg sng ikut..tu nk bg tgk pape kna pantau dulu isi kndungannya kan..

    BalasPadam
  9. anak-anak saya pun dok terpengaruh cite upin ipin
    asalkan ianya memberi pengaruh yang baik,
    tak ada masalah kot
    kena pantau aje =)

    BalasPadam
  10. Gelihati pulak kakak bila baca N3 Mimi ni. Salah satu animasi yg kakak tengok kalau mimi nak tahu upin-ipinlah sebab waktu tayangan selepas kakak habis masak dan sebelum maghrib itu yg kakak suka:)

    BalasPadam
  11. ye akak memang duduk di senawang... dah 16 tahun dah pun...

    BalasPadam
  12. bukan anak2 kita yg dewasa ni pun kdg2 terikut2 kan hehehe

    BalasPadam
  13. Betui2..hehe...js pun ada sorang cucu sedara yg suka upinipin..kalau jln umah dia ...cepat2 tunjuk gambar tu...hehe

    BalasPadam
  14. memang pun.. kanak-kanak mudah terpengaruh.. kalau positif , ok sangat kak.. macam upin ipin ni.. banyak nilai murni.. lagi pulak, kadang ada diselitkan bacaan doa..

    BalasPadam
  15. haa rancangan n tu mmg bagus.. kartun dia pun comel je

    BalasPadam
  16. Adik niesa dh xsuka tgk upin ipin.. ~_~

    BalasPadam
  17. kat umah ida ni ade restoran upin ipin baru bukak. nak pergi cm segan pulak. semua pun bawak anak.. hahhhahaa

    BalasPadam
  18. Saya kurang minat upin ipin. Saya minat boboiboy. Hihi.

    BalasPadam
  19. saya minat upin ipin.suka ayat mail. 2singgit tu..comel ja.

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.