Rabu, 19 Februari 2014

Gangguan air di Bandar Sri Sendayan


Keratan akhbar Harian Metro yang saya snap dan terus wassup kat incik hubby...Hahaha tak sangka ada jiran yang mengadu hal nih (walaupun saya tak pasti jiran nih area mana sebab banyak taman kat sini tau)...Memang tahap kronik masalah air yang melanda kawasan perumahan saya sekarang nih...Sampaikan Sabtu lepas terpkasalah saya anak beranak angkut baju balik Telok Kemang sebab air tangki langsung takde...Bayangkanlah nak masak macam mana???Anak anak nak buang air pun tak boleh...Nasib baik saya dan anak anak sempat mandi pagi Sabtu tuh...Tengahari langsung takde air dah...Parah memang parah...

Semalam saya balik kerja pun ada empat lori SAINS yang bawa bekalan air parking kat tepi jalan...Siap orang SAINS bukak khemah lagi tau...Diorang kena standby sebab takut nanti bekalan air takde bila bila masa..Alhamdulillah rumah saya air tangki dah ada..Air saluran paip utama pun dah ada...Setakat pagi tadi la...Tak tahulah kot kot berlaku lagi air takde hari nih kan...Sampaikan anak saya si Aina pagi tadi nak buang air kecil pun siap tanya saya "Ummi air dah ada ke?" See...Budak kecik umur 4 tahun pun tahu air kat rumah takde...Setiap kali nak membuang setiap kali tuh lah dia tanya air ada ke tak...Hopefully masalah nih tak berpanjangan lah kan..Seksa ooo takde air...Elektrik takde boleh lagi dimaafkan..Air takde...Semua pun tak boleh buat tau...

20 ulasan:

  1. susah kalau takda air ni . lain lah kalau kat ruma ade kolam besar . hehe

    BalasPadam
  2. susah kalau takda air ni . lain lah kalau kat ruma ade kolam besar . hehe

    BalasPadam
  3. betul2..letrik xde boleh lg..tp kalau air xde, mak aiii, kelam kabut rase idup..;D

    BalasPadam
  4. kesiannya..bagi kita kalau paling koman lah kak..biar xde letrik jgn xde air..payah nyee..

    BalasPadam
  5. Ya Allah tak tahu pulak akak sri sendayan tak ada air... jangan le sampai melarat ke Senawang pulak... aduhai...

    BalasPadam
  6. susahkan kalau tak ada air ni..lebih lagi musim panas skrg ni

    BalasPadam
  7. Btul..air xdw mmg xblh..tu sbb org dulu2x bt umh or tmpt tngl dkt dgn sungai...

    BalasPadam
  8. harap2 kepong xde masalah dengan bekalan air...risau jugak...

    BalasPadam
  9. betul...air sgt2 penting, lagi pulak klu ada anak-anak...

    BalasPadam
  10. Kelmarin.xde air juga kt sini.. Lpas24 jam bru de air..

    BalasPadam
  11. so far air mcm masuk tp slow2..tgk tangki statik tu pn ok la sbg backup. Leceh xde air bila ada ank2 kecik ni. Bab buang air n susu dorang la kita risau. Hr tu dgr kata seminggu lg probs ni berterusan. Dgr tv smp May. Entah la mn satu btol. Kita jimat2 je la kn. Bju anto dobi daerah lain la agknya. SAve air kt tmpt sendiri..huhu..

    BalasPadam
  12. air n elektrik takde mmg susah la...jem terus..hee

    BalasPadam
  13. musim kemarau ni air makin berkurang sampai ke catu.hopefully hujan turun la kan..

    BalasPadam
  14. kesian Aina. nak terkucil pon rasa serba salah. hihi

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.