Sup Ayam Pedas

Tengahari tadi ai masak sup ayam pedas untuk ai dan anak anak. Pedas tuh sesedap rasa dan masih boleh di makan anak anak..So ai nak share resipi yang ringkas dan mudah. Resipi ai nih untuk 3 orang makan tau...

Bahan bahan
6 ketul ayam
2 ulas bawang kecik
6 biji cili padi
2 inci halia (hiris nipis)
Sedikit minyak
3 cawan air
1/2 biji lobak merah (potong dadu)

Cara masak : Tumbuk bawang merah sampai lumat. Pastu masukkan cili padi dalam bawang tadi. Tumbuk ala kadar aje..Tumis minyak hingga panas. Masukkan halia yang dihiris tadi. Agak agak naik bau halia tumiskan bawang dan cili padi yang ditumbuk tadi. Dah garing masukkan lobak merah..Masukkan ayam..Gaul sebati masukkan air..Masak sehingga ayam betul betul empuk. Masukkan garam dan sedikit serbuk perasa.

Dah siap boleh dimakan time panas panas. Memang sedap tau.

12 comments:

  1. eh omg :O <3
    Sedapnyaaa
    teringat sup kepak dkt kedai thai ;D
    heheheh <3

    BalasPadam
  2. sup ayam pedas ni sesuai mkn time hujan@ demam.mmng memanaskn badan

    BalasPadam
  3. nampak sedap je.. mcm r\tomyam pon ade

    BalasPadam
  4. mmg biasa msk sup pedas, klu tak pedas mcm ada je tak cukup bahan... :)

    BalasPadam
  5. saya tak penah buat pedas
    biasa sambal kicap yang buat pedas
    anak-anak saya tak boleh makan pedas
    walaupun sikit
    tu yang agak susah nak masak, kena asing

    BalasPadam
  6. sup mmg kna hirup pns pns kan. sedap ni. nk nak pedas pulak. haisshh

    BalasPadam
  7. selalu jijah buat tak pedas...ni sedap pedas2

    BalasPadam
  8. memang sedap kalau hirup sup tu panas-panas.. oh, akak tak letak 4 sekawan tu ek?. hihihi

    BalasPadam
  9. Ayut bab2x sup or berkuah mmg xyah taye...mmg suka je...

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan jejak korang kat sini. In shaa Allah saya akan balas jejak korang. Yang penting takmo komen yang bukan bukan ye..