Kicap


Kicap kipas udang botol besar harga RM10.00....Kicap nih sangat sangat jadi kesukaan incik hubby dan anak anak saya tau..Masak lah lauk apa sekali pun kicap WAJIB ada...Pelik betul perangai anak beranak nih...Anak anak saya pun dah pandai demand..Nak makan siap bagitahu nak kicap...

Saya nih bukanlah tak makan kicap..Makan jugak tapi jaranglah...Tak lah addicted sangat macam incik hubby dan anak anak...Sikit sikit kicap sikit sikit kicap..Dulu beli botol kecik memang tak sampai sebulan..Sekali beli besar terus lagi senang kan?

Korang kat sini ada yang addicted sangat dengan kicap? Sehari tak makan kicap rasa lain aje kan badan tuh  kan kan...

11 comments:

  1. hahaha..camtulah kami sekeluarga suka sangat ngan kicap kipas udang ni, kicap lain takmo.. :P

    BalasPadam
  2. yumida pakai kicap adabi, kicap manis. pun sedap gak kak

    BalasPadam
  3. kicap ni pun kegemaran hubby kak ina... nk jugak letak kicap...

    BalasPadam
  4. nasib baik me n husband bukan penggemar tegar kicap..selalu beli pun botl kecik untuk tujuan memasak je la..bukan setiap kali mkn kena ade kicap..hehe..

    BalasPadam
  5. kicap ni dh mahal.. dah beralin ke yg lbih murah iaitu KIcap Jalen..

    BalasPadam
  6. mahal gila kan kicap ni..ramai dah berpaling tadah pada jalen.. hahhaa.. tapi family saya mmg setia pada jalen sejak dulu lagi..

    BalasPadam
  7. Saya sekeluarga memang suka kicap cap Kipas Udang ni. Memang sedap. Masa mula keluar dulu harganya baru RM 1.80 jika tak silap tapi sekarang......
    ( Berbaloilah dengan kualiti yang ditawarkan ). Memang sedap walau agak mahal sekarang.

    BalasPadam
  8. sy tak suka sgt mkn kicap. tapi klu laut kicap sy mkn. hubby cukup suka kicap... walaupon ada lauk lain. kicap juga penyedapnya ^^

    BalasPadam
  9. kak somi saya pon nak kicap kipas udang gak..family dia pon camtu..kalau saya tibai je..rasa cam sama je semua kicap ni..mungkin bukan peminat kicap barangkali haha..lagi satu..saya pernah tengok resepi..dia cadangkan guna kipas udang..emmm

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.