Rabu, 16 Oktober 2013

Makan makan di D' Terapung

Hari Sabtu lepas ayah saya bawak kitorang sekeluarga makan makan kat luar...Dia nak belanja anak anak menantu dan isteri makan..Mula mula kitorang cadang nak makan kat kedai makan Tomyam tapi penuh pulak...Lepas tuh ayah saya decide pergi Medan Ikan Bakar Port Dickson...

Pergi sana memang penuh wei...Lama jugak kitorang berlegar legar...Last last suami saya tunjuk restoran D'terapung...Alhamdulillah memang ada meja kosong..Elok sangatlah untuk kitorang yang seramai 13 orang nih...Harga makanan kat D'Terapung akan diberitahu kemudian...

Ayah, incik hubby dan adik ipar saya pilih 2 ekor ikan siakap masak tiga rasa, 2 ekor ikan pari kecik masak asam pedas, sotong tak tahu berapa kilo goreng tepung, ketam tak tahu berapa kilo jugak masak goreng cili api, 1 pinggan kecik sayur kailan dan sayur campur. Air sirap selasih 2 jug...


Lokasi D'Terapung terletak dalam Medan Ikan Bakar MPPD nih...Pandangan dari luar ye...


 Bila korang masuk, korang akan jumpa kedai makan...D'Terapung nih boleh nampak dari kedai makan tuh..


D'terapung nih pernah masuk Jalan Jalan Cari Makan tau...Hos masa tuh Qi kalau tak silap..


Dah makan memang tak pandang kiri kanan dah my ayah dan my mama tuh...Incik hubby aje sempat lagi duk jeling kamera...



Nampak tak bot kayu tuh? Kat situ ada macam macam pilihan seafood yang ada...Ikan, ketam, sotong, udang...Pilih aje apa korang nak lepas tuh request korang nak makan masakan apa...Harga dikira ikut pada berat seafood tuh ye..Bukan harga jenis masakan.....

Lebih kurang pukul 9.40 malam kitorang balik...Nak tahu total bayaran makanan malam tuh untuk 10 dewasa dan 3 kanak kanak berapa ringgit? Total ayah saya kena bayar ialah RM 458.00 tunaiiiiii....Bukan hutang yer...Gulp tertelan air liur saya..Kitorang adik beradik nak tong tong bayar tapi my ayah tak bagi..Dia cakap takpe....Sekali sekala...Adeh bagi saya yang tak pernah makan mahal mahal macam nih memang terkezut...Nak kata sedappp sangat taklah kan..Tapi bolehlahhh makan kan...Ada rasa jugak...

18 ulasan:

  1. seronoknya dapat makan bersama-sama..selera makan tu mmg terbuka luas..

    BalasPadam
  2. tu la mcm mahal je hihi...tp tengok gaya makan tu macam sedap je...

    BalasPadam
  3. seronok makan ramai2 macam ni sekali sekala...tapi untuk 13 orang tu memang agak mahal juga tu harganya...

    BalasPadam
  4. makan bersama keluarga palling menyeronokkan

    BalasPadam
  5. Memang nampak cam mahal sebab dekat 500 kan tapi rasanya berpatutanlah untuk 13 orang makan....
    Best sekali sekala dapat makan beramai2 camni kat luar kan, tambah2 lagi ayah yang belanja :D

    BalasPadam
  6. Assalamualaikum kak mie. wahh sedapnya... Salam Aidiladha :)

    BalasPadam
  7. pernah mkn.. leh thn sedapp tp mahal oh..

    BalasPadam
  8. mahal juga tu mimie, takpelah semoga aktiviti sebegini dapat merapatkan hubungan anak beranak

    BalasPadam
  9. sy n family pernah ke sini. pastu masa ibu ayh sy nak pilih ikan, ternampak harga. terus keluar dari situ sbb ktrg rasa harga tu sgt xberpatutan..huhu

    BalasPadam
  10. yummy....dah lamer plak xmakan ikan bakar segar....

    BalasPadam
  11. mahalnyerr!! duit dapur sy untuk 2 bulan hehehe..

    tp btul kata ayah akak tu,, sekali sekala..

    kalau berbaloi xpe..

    BalasPadam
  12. Kak boleh beli handbag satu ni hehe..tapi menu banyak so no wonderlah hampir rm500

    BalasPadam
  13. wah..mahal jugak ye..mungkin sbb amik banyak lauk kot kan..

    BalasPadam
  14. Bukan agak mahal ker untuk 10orang makan harga macam tu. Takper la kan, sekali sekala.

    BalasPadam
  15. rasa macam mahal je... tp standardlah kalu kedai yg ada "nama" kan...

    BalasPadam
  16. Org PD semua tak pergi situ sbb tahu tempat tu mahal melampau sangat!

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.