Ahad, 8 September 2013

Update terkini : Perkembangan puan blog

Assalamualaikum....

Hari nih hari ke 4 saya kena chicken pox..Chicken pox saya semakin teruk tau..Mula mula dulu tak teruk mana pun..Tapi makin hari makin teruk..Gatal gatal badan...Lepas tuh badan bisa bisa..Tak boleh nak gerak sangat...Berjalan pun dah macam nenek kebayan sebab bisanya hanya Allah yang tahu..Lepas tuh kan saya tak boleh berdiri lama lama, duduk lama lama..Mata pulak merah..

Alhamdulillah, saya punya adik adik lelaki (officemates) yang prihatin...Diorang hantarkan daun semambu dan bubur untuk saya...Terharu punya sahabat macam nih tau...

Korang tahu tak tahap kepanasan badan saya macam mana? Saya letak daun semambu bawah kain dan saya tidur atas kain tuh...Bila saya nak tukar daun yang baru, daun yang lama tuh jadi coklat dan kering..Memang sah panas...Alhamdulillah sekarang kurang gatal gatal...Cuma sudah 3 hari saya hilang selera makan..Sekarang saya ada kat rumah MIL di Sg Rambai Melaka..Incik hubby ajak balik kampung senang nak pantau saya dan Aina kalau apa apa jadi boleh jugak MIL tolong kan..Lagipun kesian incik hubby makan minum tak terurus sejak saya chicken pox..Bila balik kampung terjaga sikit makan minum dia kan...

Aina pulak chicken pox tak keluar banyak mana pun dan kebanyakannya dah kering..Saya risau pulakkan kalau tak keluar habis nanti Aina kena lagi..So, dah alang alang kat Melaka nih saya dah pesan incik hubby bagi Aina minum air kelapa keluarkan semua..

Korang tengoklah gambar tangan saya yang kena chicken pox nih...Gelembung bukan gelembung air tapi gelembung macam nanah....Nape jadi macam nih erk? Ke sebab mula mula kena dulu saya ada makan ayam tuh yang jadi macam nih..

8 ulasan:

  1. 4 hari dah? cepat sembuh ye.. baiknya kengkawan mimi..

    BalasPadam
  2. Kesiannyyaaaa.. akak kena time nak amik pmr, kena kuarantin dan piksa kat bilik sakit..sedey

    BalasPadam
  3. Ya Allah siannyer tgk keadaan akak mcm ni....moga cpt sembuh yer kak...

    BalasPadam
  4. siannya akak...ngk gmbr dapat bayang mesti gatal sangat kan kak..takutnya,nana xpernah kena lagi..huhu

    BalasPadam
  5. alahai.. kesiannya akak.. moga cepat sembuh!

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.