"Tak nak dah!"

Korang tahu tak anak saya si Auni yang bijak pandai tuh kan semalam dia makan aiskrim dengan kakak dia..Abi dia yang penyayang tuh belikan...

Masa nih saya tengah baring depan tv...Sekali Auni yang bijak tuh datang dekat saya sambil makan aiskrim..Sambil makan tuh dia tanya saya "Mi nak aishkem?"...Pastu laju ajelah saya jawab tak nak kan...Sekali Auni boleh cakap apa tau kat saya.."Tak nak dah..."hohoho...Rasa nak tarik tarik aje mulut dia yang kecik dan comel tuh tahu..Kecik kecik dah pandai cakap macam tuh tau..Geram aje saya tengok dia sambil cakap aiskrim tuh sedap..hahaha..

Bila dia cakap macam tuh saya cepat cepat pegang tangan dia dan gigit sikit aiskrim dia..Dia senyum tengok ummi dia nih. Agaknya dalam hati dia cakap tadi jual mahal pastu nak plak..hahaha...Ummi dia saja jual mahal tadi..Nak ngetest anak la kunun..haha..Sekali dah terkena dengan anak...Apa pun tak boleh..

18 comments:

  1. Hehe..
    Lawak jugak auni ni.
    Cm comel je bla dia ckap cmtu.

    BalasPadam
  2. mmg betul tu mimie, bebudak ni mmg pandai bercakap, kita senyum sendiri menengoknya

    BalasPadam
  3. salam khamis
    singgah pagi disini
    apa khabar hari ini ?
    :)

    BalasPadam
  4. Ha ha ha. Ambik nko. Td x nk sgt... Bdk2 pun pndai dah la ni bergurau knnn

    BalasPadam
  5. Itulah org dah baik hati nak bagi tak nak senang je dia jawab. Cerdik dah dia Mimi...

    BalasPadam
  6. hihi.. gelagat budak-budak :) memag comel.

    BalasPadam
  7. auni memang petah cakap..
    esok besar, boleh jadi lawyer...hee

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan jejak korang kat sini. In shaa Allah saya akan balas jejak korang. Yang penting takmo komen yang bukan bukan ye..