Aina dan Auni meratah mentega


Nak cerita kat korang pasal fiil Aina dan Auni semalam..Korang nampakkan mentega tuh. Saya suka mentega jenama Buttercup..Sedap dan kurang masinnn..Yang roti tuh abaikan ye. Baru sapu mentega kat sekeping roti..Nak dijadikan cerita semalam Aina dan Auni sibuk nak roti..Saya cakap tunggu dulu sebab mentega keras lagi kan..Yelah simpan dalam fridge..Untuk pengetahuan korang mentega tuh sebenarnya banyak lagi tau...Kira kalau kita beli kat kedai 500gm kan..hahhh kira mentega saya ada baki lebih kurang 200gm ke 250gm..Maknanya separuh lah yang tinggal...

Nak dijadikan cerita semalam Auni yak yak..Macam biasalah pergi toilet cebok budak kecik nih..Aina duduk aje kat ruang tamu..So, apa dia buat Umminya donno lah kan...Dah sudah cebok Auni, pakaikan dia pampers...So, saya pulak terus lepak atas sofa tengok Masterchef All Stars..

Serius tak tergerak langsung nak tengok apa dua orang budak kecik tuh buat depan kabinet tv...Saya duk fikir diorang tengah leka tengok Upin Ipin...Sekali si kakak datang dekat saya sambil tunjuk Auni...Masa tuh, saya nampak mulut Aina shining shining kaler kuning..Aik..macam kenal aje..Macam kena cucuk jarum saya bangun dari sofa...Sekali tengok, ya Allah...Budak budak nih bantai makan ratah mentega macam tuh aje...Siap cedok guna sudu skop susu diorang tuh..Allah...Terkezut beruk ummi dia...Bayangkan dari separuh yang tinggal terus tinggal macam kat gambar tuh...Aisshhh budak budak nih sabar ajelah....Ratah mentega pun boleh jadi...Apa pun cannot


7 comments:

  1. Haha... Saja dorang nak buat ibunya huru-hara. Maybe rasa lemak berkrim mentega tu kot buat dorang nak ratah macam tu je.

    BalasPadam
  2. byknya mereka ratah mentega.... hihihi, beraya budak2 tu dapat makan mentega... x snap ker gambar Aina yg shining2 tu?

    BalasPadam
  3. wah, sampai meratah punya banyak... sedap ke ek kalau mkn camtu je.. xpnh try plak

    BalasPadam
  4. diorg tak sakit perot ke kak mkn gitu je??

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.