Sabtu, 28 September 2013

Kurung kucing dalam botol - Langsung tidak berperikemanusiaan

Assalamualaikum kawan kawan yang saya sayangi....

Pagi tadi saya bukak ig (Instagram)...Tengok tengok pic kawan kawan baru upload..Sekali mata saya terpandang satu pic yang diupload kawan ig saya..Ya Allah ke mana hilangnya sikap perikemanusiaan dua orang hamba Allah nih....

Yang lebih memilukan dan memalukan orang Melayu kita pulak tuh yang buat..Sungguh saya benci kepada orang yang suka menganiaya nih...

Korang tengoklah gambar kat bawah nih..Apa salah anak kucing yang dikurung dalam botol plastik? Boleh pulak diorang tersenyum lebar bergambar dengan anak kucing dalam botol tuh...Cuba korang tengok anak mata anak kucing tuh..Sayu ajekan..Tak tahulah nasib anak kucing tuh sekarang..Hopefully dua orang hamba Allah tuh lepaskan..Kalau tak lepaskan korang fahamkan apa yang akan jadi...

Dunia akhir zaman! Macam macam yang berlaku...Hilang semua sikap sikap positif yang diterapkan ibu bapa tika mendidik kala kecik kecik dulu..Nak salahkan siapa? Salah didikan ibu bapa ke pengaruh kawan kawan ke atau bergantung pada sikap individu itu sendiri...Entahlah..Sama sama kita doakan supaya hamba allah ini kembali sedar dengan kesilapan mereka.

12 ulasan:

  1. bab menganiaya ni tak kisahlah bangsa apapun
    cuma dalam ajaran islam, menganiaya binatang tu berdosa
    kesian dengan kucing tu
    moga allah bagi petunjuk pada dua manusia tu

    BalasPadam
  2. kesian tgk kucing tu ..dah la kecik ag..

    BalasPadam
  3. ha...gmbr ni pon aritu ada nmpk kat fb..mmm..tak patut sungguh org ni....

    BalasPadam
  4. kenaplah bersikap kejam mcm tu, memang bukan manusia namanya sedangkan haiwan pun sayangkan anaknya

    BalasPadam
  5. tak patutlah buat gini. tak sanggup Ros nak tengok.

    BalasPadam
  6. menyirap darah tengok pict ni.. zalim kot menyeksa binatang..

    BalasPadam
  7. sapa yg buat mcm ni.. amik dia kurung dalam botol tu gak bru tau.. huhuh

    BalasPadam
  8. bergurau xkena tempat....kesian kucing tu

    BalasPadam
  9. siannyer kucing tuh..aper la dorang ni..haiwan kesayangan nabi pun buat mcm tuh

    BalasPadam
  10. kesiannya kucing tu MIMI..apa tujuan dorang buat cam tu ya..

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.