Sabtu, 14 September 2013

Berjimba jimba di ladang kelapa sawit

Lepas makan tengahari, saya, MIL, FIL pergi ladang kelapa sawit..Incik hubby dah pergi dulu bawak Aina naik motor...Saya dan Auni pergi kemudian ikut MIL dan FIL.

Ladang kelapa sawit nih hak sdn bhd MIL dan FIL tau..Tanah tuh tanah MIL..So daripada tanah terbiar kan lebih baik digunakan untuk manfaat bersama...Tanam sawit dapat jugak hasilkan..

Hari nih hari kedua saya, MIL, Aina dan Auni pergi ladang kelapa sawit..Tengok incik hubby dan FIL tanam sawit baru beli..Ada jugak sawit yang dah besar dan keluarkan hasil..Yang sawit besar besar di tanam arwah tok abah incik hubby...So, sawit yang baru beli incik hubby dan FIL tanam di tanah yang masih kosong..

Sekali sekala berjimba jimba dalam ladang kelapa sawit best tau..hahahaha...Tengoklah Aina dan Auni bukan main seronok lagi diorang bila datang ladang kelapa sawit nih...Masa kecik nih lah kena kenalkan diorang ladang kelapa sawit kan..Kang dah besar takut tak kenal pulak..Saya yakin korang pun mesti suka kalau balik kampung kan? Banyak aktiviti kampung boleh buatkan. Betul tak?

6 ulasan:

  1. dah besar pokok kelapa sawit tu....bila balik kampung...mesti la bes...byk aktiviti leh buat...

    BalasPadam
  2. atuk cikna ada ladang getah.. tp tak pernah lagi ikut diorang pegi ladang. teringin jgk diorg ckp best ada sungai.. huhu..

    BalasPadam
  3. aina n auni best dpt teroka ldg klapa sawit hihi

    BalasPadam
  4. besarnya ladang sawit...jaga2 nanti ular ada hihihi

    BalasPadam
  5. seronok tengok dorg berjimba-jimba..:)
    besar ladang ni MIMI

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.