Bihun goreng yang simple dan sedap

Assalamualaikum...

Sarapan pagi nih saya buat bihun goreng yang simple..Yang penting sedap okey...Saya just gunakan bahan bahan apa yang ada kat dapur tuh ye...

Bahan bahan yang diperlukan mudah aje korang..Bihun+air+1 labu bawang besar (saiz sederhana)+segenggam ikan bilis+fish cake+sayur sawi+lobak (diracik halus)+lada merah (dihiris)+sedikit garam...

Mula mula korang tumbuk bawang dan ikan bilis..Pastukan panaskan minyak tumiskan bahan yang ditumbuk tadi sampai naik bau.Agak agak dah garing sikit masukkan fish cake..Bila agak agak dah garing semua bahan masukkan lobak+sawi+lada merah..Pastukan korang masukkan air ye...Biar seketika baru masukkan bihun...Pastu bubuh sedikit garam untuk sedap bihun goreng korang....Dah siap dan sedia untuk dihidang..

5 comments:

  1. Yani selalu tercari2 resepi goreng2 mcm ni yang tak perlu letak cili mesin tu...thanks!

    BalasPadam
  2. eca baru buat kemarin..tapi xde la serumit bhn2 akak..eca guna kiub pati ikan bilis, lobak, sosej & isi ayam je.hehehe :D

    BalasPadam
  3. menu yg simple..tak perlu byk bahan tapi nampak sedap..:)

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan jejak korang kat sini. In shaa Allah saya akan balas jejak korang. Yang penting takmo komen yang bukan bukan ye..