Rabu, 24 Julai 2013

Pagi pagi dah mengamuk!!!

Nak tahu si Auni nih punye fiil...Pagi tadi masa tengah gosok baju, dia menangis..Mata pejam tapi memang menangis kuat lah...Saya fikir dia mengigau so, saya biarkan ajelah dan terus gosok baju. Dengar Auni menangis lagi sah bukan mengigau nih. Nasib baik baju dah siap digosok. Saya pergi dekat Auni, dukung dan pujuk dia..Sambil tuh saya cakap "Adik nak susu erk, ummi buat ye."

Saya pun buatlah susu untuk dua orang anak kesayangan saya dua orang tuh...Dah siap buat saya bagi Aina dan Auni botol. Aina ambik dan terus minum...Sekali Auni bantai mengamuk menagis lagi kuat dari tadi bila saya hulurkan botol susu...Dah kenapa pulak budak bertuah nih..Saya dah lah lambat pergi kerja hari nih gara gara sakit gusi dan kepala..Nak kejar masa punya pasal saya biarkan Auni menangis dan masuk bilik siapkan baju untuk diorang pergi taska.

Saya nampak incik hubby bangun dan tambahkan milo dalam susu Auni. Saya dari bilik dengarlah incik hubby pujuk Auni tapi Auni tetap jugak menangis sampai lah dia lari kat bilik dapatkan saya. Saya tanya dia kenapa...Auni jawab sambil tunjuk tangan kat luar "Aina". Dah kenapa pulak dia sebut kakak dia. Setahu saya Aina tidur sambil minum susu..

Saya pujuk Auni, bagi dia susu tapi dia tolak tak nak. Pelik pulak saya kan..Sekali.....Saya terperasan sesuatu...Something wrong with the bottle...Barulah saya faham kenapa Auni menangis...Rupanya dia menangis sebab saya dah tertukar botol susu masa saya bagi mula mula tadi....Hahaha...Silap saya jugakkan masa bagi diorang botol tak tengok betul betul mana satu Aina punya mana satu Auni punya..

Sekarang saya dah faham perangai Auni nih...Dia pantang kalau barang dia kakak dia guna tau korang...So start dari sekarng kena hati hati bab bab barang dua beradik nih...Kang jadi lagi macam pagi tadi..hahaha

11 ulasan:

  1. Assalamualaikum. wahhh cerewet pulak. eheh kesian ummi dia ;p

    BalasPadam
  2. Mak dah kalang kabut tak perasan semua dah. Nasib baik tak kena babab.

    BalasPadam
  3. pulak... tp betul tu mimie, anak yati pun sm gak kalau bab2 peribadi diaorg ni tak bley nak tukar2 langsung...

    BalasPadam
  4. senang la kalau dah tahu sebabnya.. heheh..

    BalasPadam
  5. betul tu mimie, diorg ni mmg prihatin bab harta masing2 ;)

    BalasPadam
  6. oo kisahnya, tak nak berkongsi lah ni.. hhhe takpe . lepas ni boleh lebih alert ye ummi . hehhee

    BalasPadam
  7. nah mcm perangai kakak ayu auni ni...click2

    BalasPadam
  8. hehehe...boleh pulak dia perasan...rasa puting lain kot...

    BalasPadam
  9. wah... mcm tu skali dia perasaan yea. hehe

    BalasPadam
  10. laa ingat kenapa... hihii... tp kakaknya elok je guna adik punya yer.. hihi

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.