Nukilan hati seorang isteri bernama Dayana



Sungguh ! Beratnya memegang kasih dan cinta pada seorg suami ! Berdoa agar jodoh dia mmg milik aku seorang smpai mati dan sungguh ..andai jodoh dia tetap ada bersama org lain , aku akan terima dgn terbuka dan terus kuat mcm yg mami lakukan !!

Percaya pada jodoh ! Percaya pada ketentuan ! Menangis air mata darah pon kalau takdir dah begitu..kita ada dua pilihan, terima atau menarik diri !!!

Tak usah bicara tentang payung emas
Kerana
Aku belum layak iktiraf diri sesuci khadijah atau fatimah

Tak usah bicara tentang zuriat
Kerana
Aku bukan Allah...mudah menyebut kun fa ya kun...

Tak usah bicara tentang setia
Kerana
Aku pasti kau tahu aku bukan perempuan jalanan

Tak usah bicara tentang tanggungjwb
Kerana
Aku tahu kau lebih arif tentang itu

Tak usah bicara tentang kesempurnaan
Kerana
Aku terima kekurangan kau kerana Allah

Tak usah bicara tentang dia
Kerana
Aku diasingkan darimu kerana dia

Sucinya aku, kau miliki ketika di Makkah
Hebatnya dia, kau sembunyikan ketika di Thailand..

Berhenti beralasan ini semua jodoh ketentuan Allah...
Kerana satu dunia tahu

Hanya itu lah jawapan mudah utk lepaskan kekhilafan yg disengajakan..



15 comments:

  1. sedihnya.. perasaan seorang isteri seperti dipermainkan

    BalasPadam
  2. assalamualaikum kak mie, sheila baca kat fb. sedihnyaaaaa

    BalasPadam
  3. semua kaum wanita yang punyai hati terkesan dgn puisi ini
    # entri saya pun sama

    BalasPadam
  4. Ros pun ada buat entry berkenaan ni.. sebak rasa hati.

    BalasPadam
  5. subhanAllah, tabahnya Dayana. comel tngk dia :')

    BalasPadam
  6. Sebak ja M baca nukilan ni...sian Dayana..

    BalasPadam
  7. sebak membacanya.. semoga dayana terus tabah..

    BalasPadam
  8. kite dh baca dh semlm..sedih n sayu plak..xdpt bayangkan kalau jd kat diri sendri..ya Allah..mintak dijauhkan..

    BalasPadam
  9. doakan yg terbaik jela bt diorg ni..bt dayana moga terus tabah dan sabar...amin

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan jejak korang kat sini. In shaa Allah saya akan balas jejak korang. Yang penting takmo komen yang bukan bukan ye..