Isnin, 18 Februari 2013

Tangan Auni melecur pegang seterika....

Nih cerita malam Khamis lepas.....Saya tengah nak iron baju...Si Auni nih tahu ajelah pantang nampak benda baru nak main...Kat rumah mak saya nih kalau gosok baju lapik kain aje...

Masa saya masuk dalam bilik nak ambik tudung, saya tegakkan iron tapi plug saya dah tutup. So, saya dah pesan kat Aina dan Auni jangan sentuh iron, panas...Aina fahamlah kan, si Auni kalau dia angguk pun apa yang kita cakap dia tetap buat jugak...Biasalah kan budak tengah lasak....

Saya memang tak tahu pun dia pegang tepi iron tuh. Saya tengok dia gosok gosok tapak tangan dia kat baju sambil cakap "Anas...anas..anas @ Panas panas panas " Saya apa lagi membebel bebellah...Sambil tuh saya sapu tangan Auni dengan minyak Herba Jintan keluaran Dimaz...Minyak memang bagus...Kalau tangan kena gatal gatal atau kena minyak panas atau apa apa yang melibatkan melecur cepat cepat sapu minyak nih....Memang takkan naik gelembung atau nampak melecurnya..


Bahagian merah tuh lah kesan kena melecur tapi tak nampak lecur pun sebab dah sapu minyak...Tapi masa nih faham faham ajelah kan Auni memang asyik menangis ajelah...


Nihlah minyak yang saya gunakan untuk sapu kawasan tangan Auni yang melecur...Minyak nih wangi tau bau limau...Minyak nih jugak boleh digunakan ntuk sakit pinggang, legakan sendi tulang dan gatal gatal...

Nota kaki* Melecur kat tangan Auni dah elok pun..Memang tak nampak lah kesan lecur tuh

31 ulasan:

  1. Ya Allah, nasib baik x teruk...semoga Auni x apa2 dan cepat sembuh...tiba2 aunty pulak yang terasa cam pedih jer tangan... hu hu hu...

    BalasPadam
  2. adoiii sakitnye...nasib baik ade minyak tuh...mujarab nieh...;)

    BalasPadam
  3. erm... biasala tu budak2 suka nak tau benda yg dia tak tau..... pasni mesti dia dah tau dah...

    BalasPadam
  4. Mimi kena hati-hati lain kali sebab usia macam Auni Aina ni ligat tak boleh kata jangan makinlah dia nak rasa...

    Kesian... tapi baguslah minyak tu..

    BalasPadam
  5. perghhh pedih tu....nory selalu jgak kena dulu....huhu

    BalasPadam
  6. alololo.... nsb lah cpt2 sapu minyak, kalu tak lg lah dia merengek

    BalasPadam
  7. Klu saya iron baju mmg duduk sorg2 dlm bilik berkunci...mmg tahu anak2 lasak semua pun nak sentuh.... moga cepat sembuh yekk

    BalasPadam
  8. kesianya,sakit tue...kita yg kena pun sakit...nasib baik dh ok

    BalasPadam
  9. memang bahaya kak kalau ada budak-budak dengan benda panas dan tajam. kalau kita, bila kat kampung ke, ada anak-anak sedara atau sepupu yang budak kecik, lepas guna iron sorok dalam almari ke, tak pun letak kat tempat yang susah mereka nak capai. lagi satu jangan biasakan letak kat lantai sebab iron bila dirikan pun boleh jatuh kan...


    siannn anak akak! Em, kak minyak tu sebotol berapa. nampak bagus je...

    BalasPadam
  10. kalau macam ni mmg berkesanlah minyak tu kan ummi

    BalasPadam
  11. ksiannya dia...
    Oo myk herba jintan ya... K nnt blh la cari..

    BalasPadam
  12. alahaiii siannya budak pandai ni... nasib dah baik..

    BalasPadam
  13. Kesiannya... Auni ok tak kak... Hari ni macammana tgn dia..

    BalasPadam
  14. kesiannya. memang sakit kalau kena iron tau. Ros pun pernah kena. Ros cepat cepat letak kapur kasut sekolah tu. Alhamdulillah, tak ada kesan lecur jugak. Minyak ni Ros tak pernah tengok lagi. bagus ye minyak ni. Ros pun nak cari lah.

    BalasPadam
  15. Faqih pon pernah kena iron jugak gara-gara kecuaian makcik dia. huhuhu. nasib baik dah okey.

    BalasPadam
  16. itu la risau budak2 ni, nasib baik la tak der melecur teruk kan.

    BalasPadam
  17. alhai auni...cian yer..slmt ada ubat ye terus....pasni hati2x ye auni... :))

    BalasPadam
  18. siannya auni..kita kalau kena percikan myk panas sikit pn dh rasa teruk sangat dh kan...alahai...siannya..

    BalasPadam
  19. siannya..lain kali jangan pegang lagi tau

    BalasPadam
  20. la...ciannya dia

    jom join segmen ni, nak?

    http://lobaksusue.blogspot.com/2013/02/segmen-lagu-favourite-saya-by-leeyana.html

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.