Sejuk perut saya (^_^)


Semalam saya bawak Aina dan Auni pergi KL. Saya pergi dengan officemate ada hal kat sana. Pergi naik kereta dia…Masa on the way pergi sana, officemate saya drive slow ajelah kan. Nak dijadikan cerita, masa tengah drive tuh, officemate saya break mengejut. Lepas tuh, dia punya spek terjatuh dari tempat yang digantung depan Auni….Sekali Auni cakap, “Allah.”

Officemate saya dengar bantai tergelak. Dia cakap “ Apa Auni, Allah?” Terus dia ketawa bila dengar Auni sebut Allah. Saya pun ikut tergelak dan terharu sebab Auni pandai sebut Allah. Saya sendiri tak tahu sejak bila Auni pandai sebut Allah. Saya cium dia banyak kali sambil cakap bijaknya anak Ummi…Dia cuma tersenyum aje bila saya cium dia.

Kali kedua pun sama jugak masa dalam kereta, bila kasut yang Auni pegang tuh terjatuh. Auni terus sebut Allah. Officemate saya gelak lagi sebab dia cakap comel aje bila dengar Auni sebab Allah. Dia cakap Auni bijak macam anak saudara dia. Siap puji lagi cakap anak saya bagus kecik kecik dah pandai sebut Allah.

Kembang semangkuk jugak bila officemate puji Auni. Sejuk perut saya mengandungkan dia. Tak sia sia saya mengandungkan dia lebih seminggu dari due date..Walaupun saya bertarung nyawa dan agak payah nak melahirkan dia sebab makan masa 19 minit jugak nak keluarkan dia (teran banyak kali tapi tak jugak keluar) tapi Allah berikan saya amanah yang sangat bijak dan cerdik. Syukur padaMu Ya Allah. Akan aku jagai dan didik amanahMu ini sebaik yang mungkin. InsyaAllah.

Nota kaki* Kawan kawan janganlah anggap entry saya nih seolah olah bangga sangat ada anak yang bijak. Saya  cuma nak share aje cerita pasal Auni dengan korang. Setiap anakkan ada kebijaksanaan masing masing kan? Saya pun kadang kadang suka baca cerita anak anak korang yang mencuit hati dan bijak tuh..

Post a Comment

17 Comments

  1. Alhamdulillah... Aunty Fuwaa pun tumpang gembira dan rasa syukur baca entry Ummi ni... Eh... x adalah... mana ada Mimi bangga sangat... Mimi yang melahirkan...Ibu mana yang x rasa berbesar hati melahirkan anak yang bijak kan? ^_^ Chill jer...

    ReplyDelete
  2. betul tue
    salam rabu .. singgah pagi

    ReplyDelete
  3. baguslah tu mimia, akak ni kalau terkejut selalu melatah, nak ubah sebut Allah, tu kene makan masa ;)

    ReplyDelete
  4. bagusla dia sebut yg baik2 je. :)

    ReplyDelete
  5. kak, Anak akak sama macam anak buah kita, anak buah kita pun lambat cakap, yg ujung-ujung je dia tahu cakap, tapi dia suka perhatikan orang, dan faham apa orang buat dan dia akan ikut..sebijik.. kte ingatkan anak buah kte je camtu.. rupa anak akak pun gitu.. hehhehee :)

    ReplyDelete
  6. Ala sweetnya... itulah anak2 kan setiap yang keluar dari mulut dia comel aje...

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah.. bangga sebab anak bijak takde hal kot. bukan benda tak baik :)

    ReplyDelete
  8. ehm..baguslah tue kak..sekurang2 dia sebut benda yg baik kak

    ReplyDelete
  9. betpoi... setiap ank ada klbihan msg2..

    jgn risau, kak ina xanggap gitu pun... hihii :)

    ReplyDelete
  10. xanggap mcm tu pun akak..auni mmg bijak..a'a anak2 ada kelebihan dan kelemahan masing2 kan

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah dia sebut perkataan yang paling AGUNG yakni ALLAH..

    ReplyDelete
  12. alololo..mesti comel mulut kecil dia sebut cmtu kan..tumpang bangga..;p

    ReplyDelete

❤️Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen❤️
💜In shaa Allah kunjungan anda akan dibalas💜

Lots of 💖
www.mimiazirah.com