Aina melatah? Oh no!!

Semalam balik dari kerja saya melepaskan penat kat beranda rumah mak...Masa duduk duduk tuh adik sepupu saya mengadu pasal Aina....

Adik sepupu : Kak Mimi, tadikan Aina melatah...
Saya : Ye ye o la kau Nabil..
Adik sepupu : Ye..Aina cakap Omak kau...

Saya tak puas hati lah sebab takkan Aina melatah dan yang mengejutkan tuh dia sebut perkataan tuh penuh..Selalu dia kalu nak bercakap ambik hujung hujung aje..Sekali mak sedara saya merangkap mama adik sepupu tadi mengiyakan..Dia cakap Aina melatah sambil sebut "Omak kau" sebab dia pegang barang pastu hampir nak terjatuh...

memang saya terkejutlah. Saya sampai tanya Aina, betul ke Aina melatah? Aina cuma senyum sambil menganggukkan kepalanya....


Aina...Aina...Kecik kecik dah pandai melatah ye...Lain yang ummi ajar lain yang dia belajar...hehehe..hopefully melatah tuh first and last la...

Nota kaki* Saya tetap bangga sebab Aina dah pandai sebut sesuatu perkataan tuh penuh....

22 comments:

  1. itulah kecik2 dah pandai melatah ye
    maybe sbb dia selalu dengar tu yg dia pun tersebut/melatah kot..

    BalasPadam
  2. kemain lg tau. kecik2 dah pandai melatah. hehehe. ade la tu dia terdengar sape2 yg melatah agaknye

    BalasPadam
  3. hahahahahah..ni msti tgk tibi byk kan?

    BalasPadam
  4. kdg2 dia terikut org melatah... apa yg dia dgr dia akan praktis..

    BalasPadam
  5. kdg2 dia terikut org melatah... apa yg dia dgr dia akan praktis..

    BalasPadam
  6. hehehhe..anak saya pon sama..dh pndai melatah...ikut saya la tu..jd skg ni kena ati2 skit..bile nak sebut tu kna pndg2 dlu..tp kdg2 tu terlepas jg..hahahaha

    BalasPadam
  7. agaknyer aina selalu nampak mama neyr melath tak hehehe...

    BalasPadam
  8. omak dia tu melatah tak?...hehehe
    mana la dia dgr org melatah camtu tu agaknyer..tu yg dia terikut kot..

    BalasPadam
  9. haha..agaknya dok dgr mimi melatah kot??

    BalasPadam
  10. wah... kecik-kecik dah pandai latah, harap2 besar nanti jadi budak pandai...

    BalasPadam
  11. ahhahah aina .. aina ..
    ekekek ada je dik ;)

    BalasPadam
  12. dia terikut ikut kot. mungkin ada dengar sapa sapa cakap ke kan

    BalasPadam
  13. hihi..kecik2 dah melatah ye.. harap skali tu je sbb dia tkejut ke...

    BalasPadam
  14. opocot omak kau hahaha...aina oh aina jgn latah kerap sgt tau

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.