Pengalaman bercakap dengan hantu Cina

Sorry kawan kawan saya lupa nak up entry nih...Semuanya terbantut gara gara dot my problem....Sampai jatuh merudum jiwa saya nih tak boleh nak bukak blog...Habis semua entry yang saya nak up, saya lupa.....Sebelum nih saya beritahu kawan kawan kat entry ringkas pasal saya bercakap dengan hantu cina kan? Kejadian tuh betul betul berlaku. Hantu tuh cakap melayu tapi pelat cina lah...Saya jadi tak takut sebab  hantu kelakar lah..

Cerita dia macam nih, satu hari tuh family saya berkumpul ramai ramai duduk berbual kat beranda rumah nenek a.k.a mak...Entah macam mana, saya perhatikan mak uda saya nih dah lain macam..Tiba tiba dia jadi pendiam...Padahal dia lah yang paling banyak mulut dekat situ...

Saya syak dia lain sebab perwatakan dia tiba tiba bertukar. Saya cakap dekat makngah saya mak uda tuh lain macam tapi dia tak percaya dia cakap mak uda saya layan mesej kat handphone. Berkali kali saya cakap tapi dia tak percaya. Entah macam mana ditakdirkan, incik hubby rampas handphone mak uda saya dan tiba tiba mak uda saya bersuara...

Mak Uda (Hantu Cina) : Ini olang aaa manyak kulang ajar, ambik handphone kawan saya. Bolo punya olang...
Saya : (Ambik handphone kat incik hubby letak depan mak uda saya)...Amoi, jangan marah ye, nih saya dah letak balik handphone.
Mak Uda (Hantu Cina) : Itu amoi hitam mana? (Merujuk kepada adik sepupu saya, anak mak uda yg no 2)
Saya : Dia pergi kedai beli barang..
Mak Uda (Hantu Cina) : Manyak ramai oooo sini. Nih semua siapa?
Saya : Nih semua you punya kawan punya sedara..

Nih antara yang saya borak borak dengan amoi tuh....Ikutkan banyak lagi tapi malas pulak saya nak taip...Saya tanya jugak macam mana dia mati dan kenapa ganggu mak uda saya. Dia jawab dia suka kawan dengan mak uda sebab mak uda saya tak sombong...Alahai...

Sekarang nih saya tak pasti sama ada mak uda saya dah sembuh atau belum...

26 comments:

  1. Bahaya tu...
    Takut mende tu takmo keluar dah......
    Macam cousin bertahun bende tu ikut dia.....
    Jenuh jugak nak membuangnya... Sebab dia datang balik...

    BalasPadam
  2. seramnya... dia mati kenapa kak? adeh.. teruja jugak nk tahu :D

    BalasPadam
  3. Macam kisah kawan sekolah kakak dulu macam tulah Mimie... dia boleh cakap macam org tua (masa tu kami baru belasan tahun). Last ustaz tu sedarkan kawan kakak. Mimie tak takut ye... kalau kakak dah kecut perut.

    BalasPadam
  4. uih, ada kan cmtu..

    p/S; Baru boleh msuk blog akk ni =)

    BalasPadam
  5. halamak...manyak takut woooo...adehhhh, boleh plak nak main kawan2 sbb xsombong..seramnyeee

    BalasPadam
  6. errr kalau akak, akak tak berani kot nak menyembang gan hantu cina tu.. hehe akak kan penakut banyakkkkkk

    BalasPadam
  7. apa yg di lyn nyer kt hp tuh? dh tu apa jd kt mak uda tuh? cite lah sampai abis.... heheheh suke akak cite2 misteri nih, tp diri sndiri penakut

    BalasPadam
  8. wow, beraninya mimi.. x takut ka? he, ja kalau x berani nak bersuara dah...

    BalasPadam
  9. salam dik
    uishh biar benar mimie nie ekek

    ps : dik , toksah tukar domain akak dulu lah dik .. risau lak bila tahu .my tuu ada prob ..
    hurmm biar blogspot aje lah huhuh

    BalasPadam
  10. err kiranya hantu tu menumpang ke ape? seramnya.

    BalasPadam
  11. seronok gak ek dapat menyakat hantu cina....hihi, kelakar!

    BalasPadam
  12. manyak seram loooo....hehehe. Apa khabar? lama tak jenguk2.

    BalasPadam
  13. uihh bahya la kak..seram plak rasa..huhuhuu

    BalasPadam
  14. Yay finally dapat view your blog.

    Eh dia mmg masuk hantu cina eh? Seronok tak layan borak? Adehh pelik2 kan, tak sombong pun kena kacau.

    BalasPadam
  15. meremang bulu roma, siannya mak uda, baik salah jahat lagilah kan, moga mak uda dapat diubati

    BalasPadam
  16. Wey takut la baca entry ni..insha Allah hrp mk uda cepat sembuh k.
    Tadi akk masuk guna profile google awk sbb akk
    bw guna henpon..tenet problem pastu link kat situ dot my..
    Takleh acess..rasa ptt tukar..ni pn akak gagau kat gugel. :)

    BalasPadam
  17. uish..mimi leh selamba je..hehe..akak baca dah seram..huhuhu

    BalasPadam
  18. hish takutnya.... seram jugak tu kalau tetiba mcam tu PU... tak panggil sesapa ke kasi baik PU?

    BalasPadam
  19. ahaha..rasa nak tergelak baca entry akak ni

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.