Buku buku baru untuk Aina dan Auni (^_^)


Saya beli nih dekat Pusat Dakwah Paroi Seremban. MAsa nih saya datang untuk Wacana Maulidur Rasul yang disampaikan oleh Imam Muda Aran, Imam Muda Asyraf dan Ustaz Haslin (Ustaz Bollywood)....

Sebelum masuk dewan, macam macam gerai ada...Ada yang jual makanan dan minuman, roti, tudung, kerongsang dan buku buku...Saya meroyan kejap dekat situ bila tengok banyak sangat buku dan Al-Quran yang dijual. Rambang mata dibuatnya...Saya nih memang pantang nampak buku, memang saya meroyan...

Hasil meroyan tuh tadi, saya rembat dua buah buku untuk Aina dan Auni....Kamus Adik ( 3 bahasa) + VCD sekali dan 101 Info Mengenal Al Quran. Walaupun Aina dan Auni baru 3 dan 2 tahun tapi bagi saya memang elok saya terapkan budaya membaca dalam diri anak anak saya. Tambahan lagi tentang ilmu agama...Saya nak anak anak kenal ISLAM dengan lebih mendalami sedari kecil lagi...

Nota kaki* Malam nih nak bukak VCD Kamus Adik nih...Nak diorang belajar...Bahasa Melayu, Inggeris dan Arab....

14 comments:

  1. Betul tu......kena biasakan anak dengan buku dari kecil lagi....

    BalasPadam
  2. bukan kanak-kanak kebanyakan ada cd kan. bagi menarik perhatian kanak-kanak untuk belajar

    BalasPadam
  3. bagusnya..dapat;a anak2 mngenal Bahasa Arabkn?:)

    BalasPadam
  4. Bagusnya..kecik2 dah terapkan budaya membaca. Sure hepi je Aina n Auni dpt hadiah buku.

    BalasPadam
  5. bagusnya buku nie dik
    lepas nie aina & auni pasti semakin rajin kan ;)

    BalasPadam
  6. Nmpak menarik buku ni..include cd plak tu. salah satu cara tarik perhatian anak2 belajar.

    BalasPadam
  7. usaha mak ayah mestilah yang terbaik untuk anak-anak kan...

    BalasPadam
  8. best kan ceramah tu..MIL & SIL pg semlm..sya x dpt nak gie ;-(

    BalasPadam
  9. pendekatan yg bek kan utk bdk2x...buku..cd.. :)

    BalasPadam
  10. wani pun skang ni dok latih qalief minat dgn buku

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.