Khamis, 10 Januari 2013

Auni diganggu?

Nih kisah yang berlaku maghrib semalam dekat rumah nenek a.k.a mak saya. Kisah Auni diganggu....

Mungkin terlalu mengantuk (adik sepupu saya beritahu sehari suntuk Auni tak tidur langsung) Auni tertidur. Ikutkan memang saya tak nak bagi dia tidur time time macam nih sebab tak elok tapi tak sampai hati pulak nak kejutkan dia sebab dia betul betul dah tidur lena. Bila dia dah tidur tuh, saya letak dia kat katil dalam bilik first. Alang alang dia dah tidur, saya ambik kesempatan nak mandi. Yelah, balik kerja, penat tak habis dengan badan melekit dan gatal gatal kan. Baru aje nak masuk bilik mandi, tetiba Auni menangis. Terpaksalah saya berpatah balik nak pujuk dia.

Bila pujuk dia lagi menangis. Lagi saya pujuk lagi dia meraung raung. Ishh, tak pernah pernah Auni meragam macam nih....Saya pujuk dia lagi tapi kali nih dia meraung lagi kuat. Saya nih dah lah penat tambah lagi dengan badan yang gatal gatal memang hilang sabar lah. Sampai saya tinggikan suara kat Auni tanya dia kenapa...Masa tuh adik sepupu yang tolong jaga anak anak saya pun ada sekali sama sama pujuk. Mati akal adik sepupu saya dibuatnya. Saya apa entah lagi kan...Sampai saya dah naik tension, saya biarkan adik sepupu saya pujuk Auni dan saya buat keputusan nak mandi....Tapi hati saya tak sampai nak biarkan Auni menangis meraung macam tuh.

Saya ambik dia dekat adik sepupu, saya pujuk lagi sambil baringkan dia kat sebelah saya. Sekali nak tau apa tindakan yang Auni buat? Dia terus peluk saya sekuat hati dia. Dia pautkan tangan kanan kat tengkuk saya dan sorokkan muka dia kat badan saya. Cara dia tuh seolah olah takutkan "sesuatu". Memang betul betul dia pejamkan mata langsung tak nak bukak. Sambil tuh saya bacakan ayat Kursi kat telinga dia. Tengok keadaan dia macam tuh, saya tanya adik sepupu petang tadi Auni main dekat mana? Adik sepupu saya jawab dekat depan rumah lah....Depan rumah nenek a.k.a mak saya nih ada padang futsal dan taman permainan. Untuk pengetahuan kawan kawan, area perumahan mak saya nih memang "keras' sikit. Dah ramai terserempak dan nampak makcik "Pon Pon"....

Disebabkan keadaan Auni yang seperti takutkan sesuatu, saya mintak mak tawarkan air untuk Auni. Time nih Auni dah tidur, lepas saya keluar dari bilik. Lena je dia tidur. Rasa bersalah terus bermaharajalela kat dalam diri saya sebab tengking Auni tadi. Sungguh saya memang menyesal. Hanya kerana penat, saya tak boleh nak kawal marah. Astagfirullah...

Lepas dah tawar air tuh, mak cakap memang ada "benda" kacau Auni. Lepas dah tawarkan air, mak sapukan air tuh kat seluruh kepala dan muka Auni. Alhamdulillah, Auni tidur lena sampai ke pagi walaupun kejap kejap dia bangun dan merengek. Tapi tak seteruk tadi lah....

**Ada penambahan dalam entry nih sebab mungkin saya tak cerita lebih details....Tak nak berlaku salah faham..(^_^)

Nota kaki* Nanti saya up entry kisah misteri yang berkaitan dengan kejadian Auni nih..Berlaku hari yang sama masa Aina dan Auni dah tidur....

27 ulasan:

  1. awat dok tidur waktu maghrib.. mmg tak baik... huhu.. :(

    BalasPadam
  2. Eeeee..nauzubilahi min zalik...meremang bulu tengkuk baca tengah2 mlm ni dear...huhuhu.

    BalasPadam
  3. saya faham perasaan akk masa tu,saya pernah mengalami stuasi sama,swaktu Bieha umr 1thn.

    BalasPadam
  4. Firas dulu pun pernah kena sekali. Waktu tu kami balik mesia. Maklumlah rumah dah lama kosong.sebijik sama mcm auni,meraung2 nangesnya. Badan kami pun rasa meremang smacam.firas peluk mcm org ketakutan.ksian sgt

    BalasPadam
  5. kita tak dapat nafikan kewujudan makhluk halus ni. apapun semoga Auni tak di ganggu lagi

    BalasPadam
  6. alhamdulillah... tak apa2 dia. anak akak Alya tu memeel kalau siang tak tidur tapi main gelak2 sakan, mlmnya kalau dia tidur awal sahihlah jdk bnd2 mcm Auni tu. mcm kena sampuk.

    BalasPadam
  7. tak pe..
    kita sama je. saya housewife pun ada penat dan letihnya.kadang sabar pun jadi kurang.apatah lagi ibu yang bekerja kan.
    hehe.

    mudahan auni tak pape ye...

    BalasPadam
  8. budak mmg boleh nampak kan, Anak buah sy pun selalu kata nampak antu...

    BalasPadam
  9. bdk2x ni sng je terkena...tu kalau men slalu ckp jgn smpi ptg2x sgt.jgn smpi penat sgt...hrap takde pape yg merbahaya la yer...moga dilindungi keluarga akak...amin

    BalasPadam
  10. huhu....budak kecik senang nampak benda2 halus nie...


    BalasPadam
  11. Budak2 kan org kata boleh nampak 'benda2' halus ni.. selalu lah baca kan ayat kursi kt depa.. sy klu dah ptg sgt mmg tak bagi anak main kt luar..klu balik dr mana2 malam2 mesti sy masuk rumah diiringi bacaan ayat kursi.. takut juga kot2 ada 'benda' ikut...
    apa pun harap auni baik2 je ya...

    BalasPadam
  12. seram plak saya yg baca..bdk2 mmg senang nmpak yg mcm2..

    anak saya pon penah kena..terus demam..pas mtk air penawar kt ustaz..Alhamdulillah..

    BalasPadam
  13. budak2 memang senang kena.. pasni kena hati2 lagi la kak.. pas balik main terus mndi kan dia..

    BalasPadam
  14. Si Auni tu dah siap mandi ke belum Mimi...Yelah... budak-budak memang benda tu suka apatah lagi dengan tidur waktu maghrib2 ni...

    BalasPadam
  15. sian pulak, sampai peluk camtu sekali.. takut plak rasa...

    BalasPadam
  16. budak budak memang mudah nampak sesuatu...

    BalasPadam
  17. ish naik seram plak bca dah tgh mlm ni huhuhuhu~!

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.