Rabu, 19 Disember 2012

Sudut belajar anak anak saya (^_^)


Walaupun anak anak masih kecil kita kena terapkan ilmu yang berguna kepada anak anak. Tak kisahlah diorang tahu ataupun tidak kalau kita latih diorang awal awal insyaALLAH lama lama diorang tahu jugakkan…

Sebagai inisiatif nak mengajar anak anak saya khas satu tempat di ruang tamu sudut belajar Aina dan Auni. Kadang kadang Aina jadi cikgu kadang kadang Auni pulak…Entah apa yang diorang sebut saya tak tahulah…Tapi ada jugak bunyi E,B,A tuh diorang sebut kan…



Sudut nih jugak tempat Aina dan Auni lepak lepak menyusu sambil tengok Upin dan Ipin…Setakat nih, nih aje termampu saya sediakan untuk anak anak. Sekarang saya sedang gigih kumpul duit (Nuffnang) nak wujudkan mini library untuk diorang dan jugak saya. Nasib baik lah saya nih ulat buku. Saya dah berangan nih bilik no 3 kat rumah tuh nak buat mini library. Hope impian saya tuh tercapai…


25 ulasan:

  1. di mana ada kemahuan, di situ ada jalan. semoga berjaya :)

    BalasPadam
  2. betul tu kak..dari kecik la kena asuh sume tu..sy pun ada jgk niat camtu.. hope juga nti klau dah duk umh sndiri, nak buat 1 tmpat buku @ sudut bacaan..

    akk, sy dah tolong click semua ya..moga2 bertambah income akk untuk tujuan yng baik tu.. :)

    BalasPadam
  3. suke jgk klu ad library tu...ayut pon ad impian nk bt library nnt..

    BalasPadam
  4. wahhhh..siap ade sudut utk anak2 skali...thumbs up..hehehe

    BalasPadam
  5. sy suka..suka sgt kalo ada sudut membaca dkt umah..

    BalasPadam
  6. good mimie..perkembangan minda anak2 akan lebih tersusun ...erkk tol ke apa akak cakap nih..tersusun??

    BalasPadam
  7. lynn mengajar anak kat ruang tamu jer...teringin nak ada bilik bacaan untuk anak2 tapi tak tercapai lagi impian tu...

    BalasPadam
  8. bagus...atleast dapat jugak diaorg belajar...

    BalasPadam
  9. nory pon kalau ade anak nnt, nk buat satu bilik khas utk dorang bermain dan belajar...besttnyerr

    BalasPadam
  10. seronoknya, dah ada ruang untuk belajar.
    semakin rajin lah anak2 belajar nanti :)

    BalasPadam
  11. baguslah. mmg kena ada satu perpustakaan mini kat rumah. ada meja, buku2, majalah,beg2 sekolah biar selesa, baru anak2 suka..

    lagipun nanti xla serabut dengan barang2 tu kat bilik tidur :)

    BalasPadam
  12. Haah mini library mmg perlu ada tiap rumah. Bg ank biase dgn buku. Alhamdulillah kami pun ada kt rumah ni.

    BalasPadam
  13. mini library tu eija pun teringin nak buat kat rumah, tp setakat ni mmg ada satu bilik khas kami buat untuk simpan mainan anak2 n rak buku/majalah eija tp anak2 tgh nak mmbesar ni abis la asik dipunggahnye buku2 yg ada dirak tu...

    BalasPadam
  14. bagus la.masa kecik ni la nak pupuk minat membaca anak2 kan.
    lagi bagus kalau maknya pun minta membaca :)

    BalasPadam
  15. wahhh bagus kak mimi..shida support..blh shida sponsors buku tuk ank2 kakak hehee :D

    BalasPadam
  16. anak2 akak suka sangat la menconteng. tapi alya dah pandai menulis. senang sikit. Anis je tak berapa nak fokus sangat lagi. insyaAllah... thru time ok la tu.

    BalasPadam
  17. akak pun ada cita-cita nak wujudkan mini library ni..cuma ruang rumah tak mencukupi...

    BalasPadam
  18. bestnyer kak..boleh menarik minat anak mcm ni..terbaik la

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.