Khamis, 13 Disember 2012

Pekerjaan saya...

Entry saya nih sebagai menjawab pertanyaan Mrs Valentine....


So, dengan ikhlasnya saya nak share dengan kawan kawan apa pekerjaan saya dan kerja bahagian apa....

Walaupun ada diploma saya tak kisah pun kalau kerja saya tak setaraf pendidikan yang saya ada. Saya lebih suka belajar dari bawah...Dari situ, banyak ilmu yang saya pelajari....

Saya bertugas sebagai Pembantu TAdbir (Kewangan)...Sebelum nih saya bertugas di Pusat Latihan Polis Air Hitam (PULAPAH) Jempol....Masa tuh saya bantu key in sub-sub kontrak dalam sistem eSPKB. Selain tuh saya jugak buat gaji kakitangan awam....

Lepas saya pregnantkan Aina, saya mintak tukar ke IPK Negeri Sembilan. Saya mula bertugas bulan April 2010. Saya bertugas kat Bahagian Agama dan Kaunseling...Kat sini, tugas hakiki saya ilah buat claim kakitangan awam di bawah Jabatan Pengurusan sahaja.

Memandangkan saya bertugas di Bahagian Agama dan KAusneling, so tugas saya tak bertumpu pada claim saja ye. Office saya nih selalu menanjurkan kursus, seminar dan program program untuk warga IPK Negeri Sembilan.

Kiranya, kitorang yang duduk kat BAKA nih semuanya multiperson tau macam macam kerja kitorang boleh buat.....

Kesimpulannya, walaupun saya Pembantu Tadbir (Kewangan) tapi bila dah jadi warga BAKA takde istilah tak reti buat kerja lain...Semua kerja saya kena buat walaupun kita tahu itu bukan kerja kita. Tapi kira okeylah kan, belajar buat semua benda...Tuh jelah serba sedikit tentang kerja saya dan saya bertugas bahagian apa....Tak boleh nak cerita lebih lebih sangat...huhuhu

35 ulasan:

  1. Mime..kalau multipurpose tu lagi bagus sebab kita tau selok belok..itu lagi baik dari buat satu kerja..kiranya dalam satu tempat mimie leh tau semua benda…pengalaman yg cukup berharga kan kan

    BalasPadam
  2. btl tu, sama la kes dgn saya ni... skrg ni suma nk multitasking...

    BalasPadam
  3. ok...org kewangan rupanya...terima kasih atas perkongsian

    BalasPadam
  4. seronok apa kerja.
    dapat banyak pengalaman walaupun kadang-kadang pening kepala dengan kerenah orang di tempat kerja. huhu.

    BalasPadam
  5. Pangkat tak kisah asalkan kita ikhlas dan boleh buat kerja kan ;)

    BalasPadam
  6. owh..tahu dah..hehehe

    semoga ALLAH menaikkan pangkat dan darjat kamu ke tempat yg lebih baik dear ..amin~

    BalasPadam
  7. slmt bekerja walau apapun kerja kita janji halal..

    BalasPadam
  8. takpe mula dari bawah in shaa Allah kalau ada rezeki bley naik pangkat pulak kan? KPSL kan ada...

    BalasPadam
  9. kadang2 orang lari dari pangkat n kelulusan yg di ambil.. tapi takpe janji ada kerjaya tetap.. bahagian kewangan hebat jugak tu :)

    BalasPadam
  10. tak apa kak. saya juga suka belajar dari bawah. kerana kita akan menyesuaikan diri kita dengan pelbagai tugas.

    BalasPadam
  11. SAMA JAWATAN DGN ADIK BUI NI..TP DIA DEKAT BHGN PINJAMAN PERUAMAHAN

    BalasPadam
  12. Mimie..mesti dah banyak pengalaman kerja ni, Alhamdulillah.

    BalasPadam
  13. yup sis...xpa la kja apa2 pon asal halal... :)

    BalasPadam
  14. namanya kewangan tapi ada keja sampingan2 lain

    BalasPadam
  15. oh , itu ya kerja ummi . hihi . xkisah lah pangkat apa. yang penting kita mual dari bawah kan ummi kan? hihi

    BalasPadam
  16. tak kisah la kerja apa pun asal halal ye mimie.

    BalasPadam
  17. sama bhgn jugak..tapi kerja saya lebih banyak, termasuk kerja HR
    ngee...

    BalasPadam
  18. ooo camtuu
    bagus kerja macam nie
    semua boleh buat
    serba serbi ..
    pengalaman tuu PU .. ;)
    tahniah kerana berjaya harungi semua tu .. ;)
    semoga terus berjaya .. mana tahu naik pangkat nanti ! ;)

    done watch !

    BalasPadam
  19. pembantu tadbir kwnagan keje banyak tuh, kene teliti time bt keje, sbb kt opis nih ada membe kerani kene bt keje kewangan mmg payah... bt perolehan lah, pembelian lah...

    BalasPadam
  20. beh kurang saya le ..keje Account exec.. tapi job scope sayas memacam.. admin leh, despatch leh, clerk leh juga, akaun dept (dah tentu bahagian saya), cleaner pun bleh, kekadang jadi receptionist bila x de org amik tepon.. maklum le sykt swasta kecik.. suma kena wat sendiri.. staff x ramai.. bos kedek..t

    BalasPadam
  21. :) slmt bertugas akak...apa pon keje ttp keje..jnji halal..

    BalasPadam
  22. rsnya buat semua keje tu lg bagus sbb kita akn lg byk ilmu...

    BalasPadam
  23. ramai yg kerja semua mula dari bawah. yg penting kita ikhlas kan. ade rezeki naik pangkat la nnt yea :)

    BalasPadam
  24. shida kerja yg ade skg pon dah bsyukur dr xbkerja huhuhu^^ bnasib baik ad yg nk ambil kita bkerja :)

    BalasPadam
  25. shida kerja yg ade skg pon dah bsyukur dr xbkerja huhuhu^^ bnasib baik ad yg nk ambil kita bkerja :)

    BalasPadam
  26. Pretty nice post. I јuѕt stumbled upon
    yοur weblog аnd ωаntеd to say thаt I've truly enjoyed browsing your blog posts. After all I'll be subscribing to your rѕs
    feed anԁ I hope you ωrite again very soon!


    Here іs my sіte payday loans

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.