Selasa, 18 Disember 2012

DIAM!!!!

Nih cerita malam Ahad dan Isnin lepas nih. Situasi berlaku dalam bilik tidur utama...

Situasi 1 (malam Ahad)

Saya tengah tengok TV sambil tuh jadi tarzan panggil Aina dan Auni yang suka bikin onar dalam kat ruang tamu.....

Saya : Ainaaaa......Adik.....
Aina : Pe?
Saya : Buat apa? Mengemboh ye....
Auni : (Sambil jari telunjuk letak kat mulut) Shhhhh....Diam...
Saya : %^&$##@&^* (Bengang dan terkedu)

Situasi 2 (malam Isnin)

Saya tengah main game plants vs zombies. Masa nih incik hubby dah tidur.

Saya : Aina, adik tidurlah dah malam. Asyik main aje. Tak penat ke? Esok nak ikut ummi bangun pagi pagi.
Auni : Ma....Bi...(sambil tunjuk incik hubby yang dah terbongkang kat katil)
Saya : Ye, abi tidur. Nape?
Auni : (Sambil jari telunjuk letak kat mulut) Shhhh.... Diam...
Saya : (Gelaklah apa lagi kan.....)

Mesti Auni penat tadah telinga dengar saya membebel sebab tuh dia suruh saya diam..haha..Anak anak...Aina pun tak berani buat macam tuh kat saya tau...Nih anak memang banyak tuah tau. Baik Aina atau Auni sama aje..Ada aje telatah diorang buat saya dan incik hubby ketawa...


Nota kaki* Sila abaikan keadaan baju dan shawl kat penyangkut baju tuh.....Macam macam ada...hahaha


17 ulasan:

  1. nak marah pun xleh kan..metsi tergelak ngan keletah dieorg..hehehe

    BalasPadam
  2. hihihih... budak budak kan.. mesti comel dia letak isyarat jari kat bibir tu :)

    BalasPadam
  3. Bila terkena gelak dalam hati sebab nampak sangat dia punya bijak kan..

    BalasPadam
  4. hehe... ni mesti PU kuat bebel nih..

    BalasPadam
  5. gelagat anak2 ni mmg penghibur jiwa kan...

    BalasPadam
  6. hahhah kelakarlah... pandai suruh mama dia diam.. :-)

    BalasPadam
  7. :) hihihi..idea baru suruh ummi diam yer..bijak..

    BalasPadam
  8. keletah budak2 buat rumah kita x sunyi kan kan

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.