Isnin, 17 Disember 2012

Auni busuk!!!

Nih cerita anak dara saya yang no. 2 tuh si Auni. Sabtu baru baru nih, macam biasalah kan. Saya memasak kat dapur. Aina dan Auni duduk kat ruang tamu tengok Upin dan Ipin yang ada kat laptop saya. Dah jadi kebiasaan bila saya kat dapur, sekejap sekejap saya akan jenguk Aina dan Auni.

Nak dijadikan cerita, sementara tunggu lauk masak kat dapur, saya jenguk Aina dan Auni kat ruang tamu. Sekali saya tengok Auni dah telanjang......Dia dah buka pampers....KAt rumah memang Aina dan Auni selsa pakai pampers aje.

Lepas tuh saya pergi dekat Auni sambil tanya dia kenapa bukak pampers..Sekali tuh, saya tengok badan dia penuh dengan "sesuatu" berkaler coklat. Ya Allah!!! Auni main calit calit "sesuatu" tuh kat badan,muka dan kaki dia....Adoiii pening lah kepala saya...Saya cepat cepat bungkus pampers yang ada "sesuatu" tuh dan buang. Auni pulak saya arahkan masuk toilet.

Selalunya kalau dia membuang, dia datang kat saya sambil bagitau "Ma...yakkk". Tapi kali nih, dia boleh bukak pampers dan main palit palit pulak. Alahai anak anak.....

Terus saya bukak air, cebok dia lepas tuh pancut kat badan,kaki dan muka dia air sambil sental. Lepas tuh, saya ambik sabun saya sental kuat kuat sambil cium badan dia ada bau ke tak. Nasib baik erk erk dia tuh bau tak kuat mana....

Sabar ajelah saya dengan Auni nih. Ada aje benda baru dia buatlah. Pening kepala ummi ko nak oi...

Nota kaki * Tak sanggup nak snap gambar Auni dalam keadaan "sesuatu" yang penuh kat badan,muka dan kaki dia...


22 ulasan:

  1. hahahah....kelakar lah auni..snap gmbar die tgh calit2 tu buat kenangan, nnt dah besar tunjuk kat die..heheh

    BalasPadam
  2. heheheheh takpe, dh dpt bayangkan camne gaya auni... ahak2... anak2

    BalasPadam
  3. hehehhe..sib baik dia calit jer...klu dia mkn..abis la mama dia..hehehe..

    salam singgah kenal...

    BalasPadam
  4. adoii..ngeri membayangkan dia main calit calit "benda tu"... pengsann..

    BalasPadam
  5. hehehe auni auni.....firas plak pagi tadi sesuka hati memancut di tempat terlarang, siap senyum2 tanpa muka bersalah lagi...sabo jer

    BalasPadam
  6. adussss tak tahan la umi oiii..hahahah..KALO saya pon xsanggup nk snap pic.

    BalasPadam
  7. kikiki...penah gak fawwaz wat camtu dulu, siap korek tangan masuk kat celah belakang pampers dia....

    BalasPadam
  8. hahah kenapa lah die buat cmtu kak,,heheh nk wat lain dr yg lain pulak ye

    BalasPadam
  9. mak aiii..main palit2x plak auni ni..adehhhh

    BalasPadam
  10. pernah juga alaminya..jenuh menyental..hahaah..anak kita jugak kan..

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.