[ Tentang saya ] Fakta 3 - Perut saya memang sensitif!!

ENTRY AUTO PUBLISH

Assalamualaikum....

Sebelum nih saya ada cerita kronologi sakit perut yang saya alami Selasa yang lepas..... Terima kasih kepada kawan kawan yang ambil berat tentang kesihatan saya. Terharu sangat sangat punya kawan kawan yang memahami walaupun hanya bertegur sapa di alam maya.....Terima kasih sekali lagi....

Untuk pengetahuan kawan kawan perut saya nih memang sangat sangat sensitif. Tak boleh silap makan mesti perut sakit. Mula lah saya berkampung dalam toilet...Sebab tuh, saya sangat selektif dalam pemilihan makanan. Tak boleh makan sebarangan. Kalau nak sangat makan pedas, saya akan cuba dulu tahap kepedasan sesuatu makanan tuh. Kalau terlalu pedas, saya tak akan makan.

Lepas tuh, dulu saya buang air besar 2 hari sekali. Normal kita akan membuang hari hari kan. So, untuk menyelesaikan masalah nih saya minum air suam banyak banyak. Selain tuh, saya minum Yogurt Bliss. Kalau minum, insyaALLAH saya takde masalah nak membuang air besar.

Alhamdulillah, lepas kejadian ceri beri tuh, perut saya dah okey. Saya syak perut saya sakit mungkin sebab silap makan....Apa apa pun lepas nih saya kena berhati hati kalau nak makan.

Nota kaki* Incik hubby saya tak boleh makan MAYONISE confirm perut dia sakit..hahaha

16 comments:

  1. wani pun xmakan pedas gak hehe...kalu mkn pedas kompom mmg sakit perut punya la

    BalasPadam

  2. Terimakasih informasi nya gan, sangat bermanfaat :)
    nice post :)
    ditunggu kunjungan baliknya yaah ,

    BalasPadam
  3. Salam Kenal Ummi...

    Memang betul perut kena jaga. Lebih2 lagi yang sensatif tu. Tapi kita ni kalau sensatif tapi tengok makanan nak merasa. Dah makan mudarat lepas tu. Hihihi.

    Apa2 pon DONE FOLLOW!

    Style Me Gorgeous By Qashmere

    Blog Qashmere

    Take Care Sis...

    BalasPadam
  4. kalau mkn pedas perut skit tp suka..cmne tu..hihi

    BalasPadam
  5. ala ciannya. nasib baik la perut nik ni tak sensitif.

    BalasPadam
  6. ayut tak blh sgt minum milo..nnt trus g toilet..hahahaha...payah kan klu ad je mkn yg kna elak..tp ayut bedal je kdg2x..at least membantu utk membuang..hahahaha

    BalasPadam
  7. saya jarang amalkan yogurt bliss... ermm... boleh cuba nieh...

    BalasPadam
  8. PU..harap2 PU dah pulih sepenuhnya. Ummi pun perut jenis sensitif PU, kalau nak berjalan jauh selalu kena bawa ubat Dhamotil tu.

    BalasPadam
  9. oooo kalau camtu maknanya mimi kne memilih + berjaga2 lah dalam bab2 makan ni...

    BalasPadam
  10. sama la macam husebn akak ni. perut sensitip sikit.

    BalasPadam
  11. ooo kes perut sensitif ya...kena hati2 bila makan..

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.