Jumaat, 16 November 2012

Minggu lepas cirit birit minggu nih sembelit pulak....T_T


Assalamualaikum...

Minggu lepas saya cerita pasal saya kena cirit birit kan....2 minggu lah saya menderita sakit cirit birit....Minggu nih lagi sekali saya di duga....Saya kena sembelit pulak....perut memang sakit nak membuang tapi bila dah pergi toilet tak mau keluar la pulak....

Isnin baru baru nih saya kena sembelit jugak tapi selamat good bye....Hari nih saya kena lagi. Saat saya taip entry nih pun perut saya sakit sangat sangat. Memang saya nak membuang tapi tak boleh nak keluar.

Nak kata saya nih kurang minum air suam, dah bergantang gantang rasanya saya minum....Kawan kawan rasa kenapa erk jadi macam nih kat saya? Ada tak apa apa produk yang boleh mengurangkan sembelit nih? Saya betul betul tak sanggup kalau kena cirirt birit dan sembelit....Memang satu kerja pun saya tak boleh buat. Nak terjah rumah kawan kawan pun tergendala sekejap sebab duk menahan sakit perut....

19 ulasan:

  1. banyakkan minum air..dan kurangkan makan daging

    BalasPadam
  2. makan la pil chikiteun untuk cirit birit..hehehe

    moga cepat sihat yer kak..

    BalasPadam
  3. Adoiiii...tetibe dot rasakan..mesti lemah segala2 kan..get well soon PU..

    BalasPadam
  4. alahai kesiannya..
    sabar jek lah yer,..
    perut memang tak boleh dijangka angin dier..
    hehe

    BalasPadam
  5. Kebiasaan...orang sembelit nie...dlm badannya banyak angin huhuhu

    BalasPadam
  6. kesiannya. lama tu sakit.tak try pi klinik ker.mintak nasihar doc.lagi better.

    BalasPadam
  7. plak...bt ap ek...sembelit ni jrg kena..cube mkn pisang...membntu kot..

    BalasPadam
  8. kalau sembelit try makan buah betik, buah pisang & minuman yogurt. pastu bnykkan minum air suam :)

    BalasPadam
  9. Kena cari fibre yg sesuai barulah tak sembelit dan cirit-birit.

    Kesiannya..

    BalasPadam
  10. Laa..berlawanan lak ek? mula2 keje nak membuang je, pastu takmo kuar lak dah..mcm2 hal. kalo cirit makan pil chi kit je

    BalasPadam
  11. pernah jugak ken macam ni. rasa macam hilang nikmt buang air. tp lepas tu bersyukur sgt2.

    BalasPadam
  12. kpe eh kak...tp sembelit ni xselalu dtg kak kn..erm..mnum air suam la kak huhuh..tah la shida xpkar plak..

    BalasPadam
  13. teruk nie asyik sembelit jer hihihi angin banyak kot..

    BalasPadam
  14. la siannyer akak...banyakkan minum air kosong kak

    BalasPadam
  15. Masukan ubat sembelit kat dlm punggung mcm kanak2. senang..aje lepas tu.

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.