Rabu, 28 November 2012

Mama saya nak kahwin lagi!

Tajuk memang tak hengat kan....Mama saya nak kahwin lagi? Biar betul....Betul tau apa yang saya cakap nih...Saya pun pening sudah dengan mama saya nih.....Ayah saya hidup lagi tapi nak kahwin lagi mama saya nih....

Cerita dia macam nih....Kan sebelum nih saya ada bagitau saya dah macam orang Nomad pindah sana sini kan...Yelah incik hubby takde, saya duk menumpang rumah mama saya kat Telok Kemang lah..Sabtu Ahad saya balik rumah....

Bila dah duduk rumah mama saya nih, macam biasalah kan dah siap masak..Bila lapar memang saya makan lah..Mama saya masak memang sedap tau. Tapi satu hari tuh saya makan lauk sambal ikan sardin, memang sedap tapi.....Saya diam kan ajelah...

Esok tuh, saya makan lagi. Mama saya masak telur masak kicap, sedap jugak tapi....Terus saya bersuara....

Saya : Mama nak kahwin lagi ke?
Mama : Apesal lak? Laki aku ada tercongok nih nak kahwin apanya?
Saya : Yelah, mama masak sedap. Dulu okey je sekarang asyik masak masin je...Orang cakap kalau masak masin nak kahwin...Maknanya mama nak kahwin lagi la...

Mama : Erk...Masin ye...Entah mama rasa dah okey je...
Saya : Sabar ajelah.....

Dah banyak kali tau. Sebelum nih mama saya okey je masak, tak masin sekarang nih kalau masak kepekatan kuah memang mabeles tapi tang rasa tuh masin lah...Tuh sebabnya saya cakap mama saya nak kahwin lagi! Bukan dia nak kahwin pun..Gila apa kan..Hahahaha

26 ulasan:

  1. oo,yeke sis,hee....masak masin tandanya nk kawen lg ye...baru tau:)

    BalasPadam
  2. oo,yeke sis,hee....masak masin tandanya nk kawen lg ye...baru tau:)

    BalasPadam
  3. wah..tajuknya ingatkan yer yer tadi..btul tuh masak masin nak kawen yer..aalaa mak saya pn tiap2 kali masak masin jerrr...:)

    BalasPadam
  4. hahaahahahhaa...kelakar..suspen je..;)

    BalasPadam
  5. heheh ade crita disebalik nye upenye..
    deria rase org tua ni kdg2 xsame ngan kite.. klo kite ckp da manis or masin dorang ckp tawar lagi, tu yg jadi kes cam mama kak mimie tu :)

    BalasPadam
  6. huhu...saya ingat betul betul mak akak nak kahwim lagi..

    BalasPadam
  7. mama akak dah macam qira, sejak2 nie masak asyik masin jek :P

    BalasPadam
  8. ingtkan akak yg nak kawin lg...ihihihiii

    BalasPadam
  9. adehhh..ayut skrg pon klu msak mesti tmasin...plik gak sbb rasa same dh sukatan dgn msak2x sblm ni :D

    BalasPadam
  10. hahaaha macam tu rupanya..ingatkan betul2 tadi..heeeeee

    BalasPadam
  11. hehehehe....selera berubah kot, nak masin sikit hehehe kelakar

    BalasPadam
  12. hahha kelakar dengar jawapan mak mimi bila mimi tanya nak kawen lg ke...

    BalasPadam
  13. ahaha..hebat la soalan akk tu..tp memang la kak..orng tua klau masak kdng2 masin dia kata biasa..mak sy pula masak kdng tawar, dia kata ok..layan je la..hehe

    BalasPadam
  14. hahahaha..mcm2 hal, kdg2 bila dah berusia mcm tu la. x perasan masakan tu masin. same goes with my mom jugak

    BalasPadam
  15. kalau lauk masin , mesti nak kawen erk, hihi saya maska selalu masin . hahai

    BalasPadam
  16. hahhaha alahai mama bukan nak kawen lagi kot, mama cume tersilaP letak kuantiti garam, tak pun dah tukar sudu garam tak, tu pasal x boleh nk agak dah..

    BalasPadam
  17. Ha ha ha...kita plak masak selalu tawar..

    BalasPadam
  18. mama byk fikir tu.sebab tu terletak lebih garam tu .

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.