Konvokesyen PASTI Telok Kemang

AUTO ENTRY PUBLISH

Assalamualaikum....

Hari nak cerita pasal konvokesyen adik bongsu saya, Mimi Ariana.....Adik bongsu saya berusia enam tahun....Tahun depan dah darjah satu pun....Konvokesyen nih berlangsung hari Ahad lepas....

Acara bermula 10 minit lewat dari waktu yang ditetapkan.....Serius saya cakap pengurusan masa dan aturcara majlis untuk konvo nih sangat sangatlah tidak memuaskan. Saya rasa banyak yang perlu diperbaiki oleh pihak pengurusan PASTI. Bukanlah nak memburuk-burukkan pengurusan PASTI nih cuma sekadar teguran. Sebagai seseorang yang ada pengalaman menguruskan sesuatu program seperti ini, dah tentu saya nampak di mana kekurangan yang ada. 

Kawan kawan banyangkanlah ibu bapa bawak anak anak kecik nih macam mana kan...Banyak ragam anak anak nih...Menangis nak tidur la, nak main main lah...Jadi, majlis agak kelam kabut dan suara Pengerusi PASTi pun tak jelas ketika beliau berucap....Hopefully, pengursan PASTI akan perbaiki segala kekurangan yang ada dan menjadi mantap pada masa akan datang.

Dah macam luahan perasaan yang tak berapa puas hati pulak saya nih...Okeylah jom enjoy tengok gambar sekitar majlis konvo kanak kanak PASTI....


Antara hadiah hadiah yang disediakan untuk pelajar pelajar PASTI


Persembahan daripada pelajar PASTI...Diorang hafaz ada tujuh surah semuanya....Yang saya ingat Surah Al-Fatihah, Surah Al-Mulk, Surah Al-Insyirah lagi tiga surah saya dah lupa....

Persembahan daripada kumpulan Mukmin......Salah satu lagu yang diorang nyanyi lagu InsyaALLAH..versi asal Bahasa Inggeris lagi tuh...


Persembahan nasyid jugak daripada pelajar 6 tahun....


Adik bongsu saya, Mimi Ariana...



Ainda dan moksunya.....Bukan main lebar lagi senyum dia....


Gaya tiga orang kanak kanak ribena...


Alhamdulillah, selamat sudah adik bongsu saya konvo...

15 comments:

  1. Seronok ,melihat anak2 PASTI ni..kecil2 lg pandai hafaz surah dan jg hadis2 pendek..moga2 guru2nya sentiasa diberkati dan dipermudahkan dalam menjayakan urusan yg serba serbinya atas ihsan sumbangan org ramai dan sumber kewangan yg cipot....

    BalasPadam
  2. TAHNIAH..NASIB BAIK KONVO ANAK2 BUI ARITU SGT TERATUR SUSUN ATUR MAJLISNYA..^_^

    BalasPadam
  3. lain adik kak mimi yg ni..hehee :)
    alhmdllah semua selamat :)

    BalasPadam
  4. ada adik kecik lagi rupanya ye....
    Tanniah ye dh konvo...!

    BalasPadam
  5. wah..ade lagi adik bongsu yg tak sekolah yea.
    seronok jea tgk budak2 kecik konvo.lagi2 time buat persembahan

    BalasPadam
  6. wahh seronoklah..kecik2 dah konvo..hehe jijah dulu tadika pasti jugak...tp bukan telok kemang..heeeeeeee

    BalasPadam
  7. :) konvo dah...mkne ye msh ada rmai la adik beradik akk yg kecik...

    BalasPadam
  8. aloh3..mokso ngan ank sedara tak jauh beza.. :)

    BalasPadam
  9. mana2 tadika pun masa konvo mmg kelam kabut .. masa anak saya ari tu siap kul 6ptg ...

    Insyallah taun depan antar PASTI pulak

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.