Khamis, 1 November 2012

Jawapan kepada soalan wordless wednesday #11 semalam

Assalamualaikum....


Semalam saya ada tanya kawan kawan yang mana satu cincin batal air sembahyang saya kan.....

Jawapannya ialah cincin yang banyak batu tuh....Ramai yang jawab cincin yang ada satu batu tuh...Cincin satu batu tuh saya beli sendiri guna duit mas kahwin yang saya dapat.  Area Negeri Sembilan kan mas kahwin RM200 kan...So, saya tambah duit sikit aje...Dapatlah saya cincin nih...

Untuk pengetahuan kawan kawan, ada sejarah di sebalik cincin batal air sembahyang saya nih tau. Sebenarnya, cincin nih incik hubby dan saya beli dekat Bahau. Masa nak beli cincin nih, saya bertekak dengan incik hubby dekat kedai emas. Sampai naik pening staf kedai emas Bahau tuh tengok kitorang bertekak. Tapi bukan bertekak yang maki hamun bagai dan baling baling kerusi tuh ye...Nih bertekak manja manja...

Yelah, sebenarnya saya nih memang tak suka cincin yang banyak batu macam cincin batal air sembahyang saya nih. Saya jenis orang yang suka cincin yang batu berlian besar ada satu dan ada lah tiga, empat batu berlian kecil di kiri kanan batu berlian yang besar tuh....Saya tak suka batu berlian kecil ada banyak banyak contohnya macam batu cincin batal air sembahyang nih lah...

Nak dijadikan cerita, incik hubby berkenan dengan cincin yang banyak batu nih. Saya pulak tak berkenan...Saya memang dah aim satu cincin nih. Memang berkenan habis lah kan....Dekat situlah, punca kitorang bertekak...

Saya : Ayang nak cincin yang satu batu nih..(sambil tunjuk cincin yang saya nak)
Incik hubby : Tak nak lah...Tak cantik. Yang nih cantik....(dia tunjuk cincin yg banyak batu)
Ayang : Ayang tak nak. Tak cantik. Nak yang nih....
Incik hubby : Ah, takdak takdak...Yang nih banyak batu nih cantik....
Ayang : Sekarang nih siapa yang nak pakai cincin nih...Ayang kan?
Incik hubby : Memanglah...Tapi siapa yang bayar?
Saya : (Diam) &!!@#*%#^* =_= (memberontak dalam hati)

Incik hubby : Tersenyum lebar....

Disebabkan soalan dia tuh saya mengalah. Mengalah dan memberontak tau. Sepanjang balik dari Bahau tuh saya diam tanda protes...

Sekarang nih kalau, saya bergurau dan bergelut dengan incik hubby lepas tuh kan muka dan tangan dia jadi mangsa goresan cincin yang banyak batu nih, mesti dia komplen...Bila dia komplen muka dan tangan dia luka luka saya terus cakap " Padan muka. Siapa yang pilih cincin nih. Abang kan..Rasakan penangan cincin pilihan hati abang nih."

Nota kaki* Hahaha...kejam tak saya jawab macam tuh...kuikuikui

19 ulasan:

  1. kelakar la..nak beli cincin smpai bertekak..sy haritu pilih cncin tunang 5minit je gara2 kedai nak tutup-8mlm..

    batal air smbhyng mak kata minta gelang..ahaha..xtau la en.tunang nak ke xnak..coz, nti duit mas kwin boleh beli cncin jgk.. :)

    BalasPadam
  2. cincin byk batu lg mahal kan. lgpun org2 tua concern sgt pasal benda2 cenggini. ms nk beli cincin bertunang dulu bakal mentua ikut skali.sbb dia tau taste bdk2 muda sure amik satu batu je.org tua nak byk batu hahaha. utk batal air smayang hubby belikan rantai tgn

    BalasPadam
  3. x sempat nak teka semlm sis. huhuhu. mcm saya cincin merisik yg belah rotan, cincin tunang ade 5 batu, utk batal air sembahyang kitorg decide gelang & rantai. semua pun dapat. hehehe

    BalasPadam
  4. hii..lawak kisahnya..sweet jgk..gadih2 manje ye..

    jemput join segmen ye
    http://cikzaniff.blogspot.com/2012/10/segmen-kau-yang-ku-sayang_31.html
    tq

    BalasPadam
  5. xkejam xkejam......hikhik....
    sampai bertekak kan...hahaha

    BalasPadam
  6. yeah..MV teka dgn betul..kelakar & sweet jer pink ummi & hubby

    BalasPadam
  7. Kakak pun kurang minat banyak batu. Plain atau batu sikit boleh pakai selalu..

    BalasPadam
  8. hahahaha..ayut jawab btul..yeayy...amek..penangan cincin byk batu..agak makan tuan nama ye tu...hihihi ^__^

    BalasPadam
  9. kihkihkih nk beli cincin pun bertekak..ala mesti tekak2 manja time tu kan hihihi...salah teka daaaa

    BalasPadam
  10. cincin tunang beli sendiri. cincin kawin je beli dgn suami. itu pun alkisahnya nak guna gelang je sebab saya bkn suka cincin. tapi takut susah dia nak pakaikan, cari jugak cincin sebentuk. dua2 cincin ada tujuh batu. besar satu, kiri kanan ada tiga. tak suka cincin banyak abtu.

    BalasPadam
  11. Hheee, gaduh2 manja, tapi sure kalah kalau guna ayat 'siapa yang bayar'..heheee

    BalasPadam
  12. hal nih yg leceh nih yer....diam jelaaa hahaaaa :P

    BalasPadam
  13. huhu dapat bayangkan bila kena batu2 yang idaman cik hubby PU tuh..sakit2..hikhik..nurulpun suka batu besar tapi laa nie tak pakai sbb sik kena bila dukung anak

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.