Rabu, 7 November 2012

Ibu apa salah adik?

Bulan 1:
Bu.. panjang adik cuma 2cm ,
tp adik sudah ada dalam badan ibu..Adik syg ibu,

bunyi degupan jantung ibu menjadi musik terindah
yang mnemani adik di sini ..

Bulan 2:
Bu.. adik dah boleh merasa jari jemari ,
disini terasa hangat bu , nanti kalau adik dah keluar ,
ibu janji nanti kita main sama2 ye ..

Bulan 3:
Bu.. biar pun adik blm tau jenis jantina adik ,
tp apapun adik harap ibu & ayah bahagia apabila
adik dilahirkan.. Jgn menangis ya bu ,
kalau ibu mnangis , adik juga ikut menangis ..

Bulan 4:
Bu .. rambut adik dah mula tumbuh ,
adik dah boleh menggerakan kepala ke kiri dan kanan ..

Bulan 5:
Bu .. tadi jumpa dokter ya , doktor cakap apa ..?
Αpa benda D&E tu bu ? Αdik tak kan di apa-apa kan ya bu..?

Bulan 6:
Ibu jumpa dokter tu lagi ya ..?
Bu ,tolong bagi tau doktor tu , adik di sini sihat-sihat je ..!
Tapi kenapa doktor tu masukkan benda tajam ..?
Benda tajam tu mula memotong rambut adik ,
bu tlong adik , adik takutt..Benda tajam tu pula memotong
kaki adik , sakiittt bu .. Walaupun adik dah tiada kaki ,
adik msih ada tangan yg boleh memeluk ibu..
Bu, kenapa benda itu skrg memotong tangan adik ,
ibu tolong adik .. Adik janji tak akan nakal-nakal dengan ibu..
Tapi , biarpun adik sudah tiada tangan dan kaki,
adik masih ada mata & telinga untuk melihat senyuman ibu , mendengar suara ibu , tapi ..
Benda itu skrg sdh mula memotong memutuskan leher adik , ibuuuuuu .. Maaf bu ..
Beri lah adik kesempatan hidup , adik syg ibu ,
adik teringin nak memeluk ibu ..

Bulan 7:
Bu , adik di sini sihat-sihat je,
adik dah berjumpa dengan Allah di Syurga ,
Allah telah mengembalikan semua organ tubuh adik
yang dipotong benda tajam itu ,
Allah telah menyuruh bidadari menjaga , memeluk ,
memegang tangan , menggendong adik dgn lembut ,
dan lalu Allah membisikan memberi tahu apa itu D&E..
Kenapa ibu tetap melakukannya ..?
Kenapa ibu tak nak bermain dengan adik ..?
Αpa salah adik bu ..? Ibu bertaubat ya ,
semoga Allah menempatkan ibu di sini ,
nanti kita main-main disini , dan jangan lupa ,
ajak ayah juga ya bu .. ♥

* terlalu cepatkah seorang bayi yang belum smpat di lahirkan ke dunia ini mendapatkan perlakuan sekeji itu dari ibu bapa kandungnya ..??? 

28 ulasan:

  1. beruntung nyerr..org pompuan..di anugarah kan Allah merasai pengalaman indah itu.... :)

    BalasPadam
  2. nape mcm tu :'(
    moga dijauhkan..amin...

    BalasPadam
  3. allahuakbar...menitis air mata baca nie..

    BalasPadam
  4. ada jugak terbaca pasal cerita ni semlam kat FB.. tiba2 ja terjatuh air mata ini... huhu sedih

    BalasPadam
  5. sedih bila baca kat fb tempohari... kejamnya manusia yg sanggup gugurkan kandungan kan~

    BalasPadam
  6. YA ALLAH,SEDIHNYA BACA NI..MMG SAMPAI HATI MANUSIA YG BUANG ANAK KAN..DIMANA HILANGNYA NALURI KEIBUAN MEREKA..HUHU..tetiba emo..:(

    BalasPadam
  7. kalau dah tak nak dia org sggp buat apa je.

    BalasPadam
  8. PU...sebaknya baca n3 PU ni, bagai terasa kesengsaraan bayi tu, sedihnya, huhuhu..

    BalasPadam
  9. Ya Allah.. bergenang air mata kak ina baca entry ni... xtau nak ckp pe.. sedih sangt

    BalasPadam
  10. :( ..... sah2 mereka ahli syurga kan..

    BalasPadam
  11. Huhuhu..takmo la conversation ni..nak yg baik..mak,umi,ibu,mama,mummy sayang sgt kat kat bb.

    BalasPadam
  12. sedih kan...hari tu pn ada tbaca kt fb :)

    BalasPadam
  13. sis,sedihnya baca entry ni..kejam nya orang yg gugurkn baby mcm ni,lain la klu memng xblh selamat..xbersyukur lngsung manusia mcm ni..*emo tetibe..;(

    BalasPadam
  14. Kalau dengar radio0 IKIM ada masanya akan dikumandangkan satu sajak seperti ini tapi ianya sempat dilahir lalu dibuang.

    Kakak bila baca/dengar macam ini hati tersayat sendu. Sedih tak terkata.

    BalasPadam
  15. sedihnyaaa.....dah pernah baca sebelum ni. bila baca lg, tersentuh hati seorg ibu :(

    BalasPadam
  16. Myra ada tengok pic proses D&E ni, memang sangat2 tersentuh.... :(

    BalasPadam
  17. sedih..jgn gugurkn..jagailah anak dengan penuh kasih dan sayang

    BalasPadam
  18. Amateur porn blog :
    http://animeshemale.net.erolove.in/?millicent
    msn winks sex visual game of the wise man built his house upon the rock little girl asshole russian fat mom and son having sex 2 free mobile xxx hentia videos free twinks gay video naked pictures of jaime bergman karla spice naked 2009

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.