Selasa, 27 November 2012

Aina memang anak yang rajin (^_^)

Nih cerita malam Ahad yang lepas....Satu hari suntuk saya mengemas rumah Ahad lepas...Yelahkan nama pun jadi orang Nomad dalam masa tiga bulan nih kan....

Saya start kemas rumah dari pagi dalam pukul 9 lebih...Selesai kemas rumah lebih kurang pukul 11 +++ mlm...See...Lama kan saya mengemas....Tapi taklah mengemas direct tanpa henti...Ada jugak saya duduk rehat dan tidur kejapkan....Saya masak, basuh pinggan, susun pinggan, basuh baju, lipast baju, mop lantai, lap cermin, cuci tandas dan segalam macam kerja yang sewaktu dengannya saya buat.

Tapi saya nak cerita pasal anak dara kesayangan saya Aina. Time nih saya tengah lipat baju. Sambil lipat baju saya tengok 3 idiots kat laptop....Masa tengah lipat baju tiba tiba Aina duduk depan saya. Mula mula saya fikir dia nak kacau saya lipat baju. Rupa rupanya dia pilih baju dia, dia tolong lipatkan..Ada jugaklah 4-5 helai dia lipat baju....


Masa nih saya fikir dia nak terbalikkan seluar dia tuh. Agaknya dah banyak kali buat tak jadi jadi, penyudahnya dia biarkan seluar tuh macam tuh....


Gambar goyang sikit sebab masa nih dia tengah melipat seluar...




Sampai terkangkang anak dara saya nih gara gara nak tolong Ummi dia lipat baju...Untung saya dapat anak dara yang suka tolong. Saya bukan nak cakap apalah, bukan nak puji anak sendiri ke apa tapi sepanjang pemerhatian saya lah kan Aina memang rajin bab bab nak lipat baju nih. Kalau saya lipat baju mesti dia nak tolong. Saya nih jenis pemalas nak lipat baju tapi Aina sebaliknya pulak....

Syukur alhamdulillah, Aina saya rajin bantu saya buat kerja rumah. Walaupun tak banyak tapi sikit sebanyak bantuan dia tuh saya hargai sangat sangat.

23 ulasan:

  1. untungnya mak... esok bila dh besar bg dia jer lipat baju... auni masak.. mak goyang kaki..hehe

    BalasPadam
  2. Untung ummi dia..insyaAllah, kalau dilatih dari sekarang kak, sampai besar dia rajin.. :)

    BalasPadam
  3. hhehe.,aina tengok ummi dia malas lipat tu dia tolong tu ...hehehee

    BalasPadam
  4. pastu done click astro dengan standard chartered iklan..ekekeke..:) saja x ada keja hari ini, nak tolong kawan2 yg rajin singgah...:)

    BalasPadam
  5. wah bagusnye Aina, dah besar nanti mesti lagi rajin melipat baju ni:)

    BalasPadam
  6. belajar lipat kain ya...hihihi eloklah tue...kecik2 dah rajin..

    BalasPadam
  7. akak pun cukup malas sebenarnya nak lipat baju tapi umat kat dlm umah tu semuanya rajin2 belaka nak lipat baju. maka akak terpaksa buat sowang2. lagi meninggi bukit kain tu lagi malas le nak lipat

    BalasPadam
  8. rajinnye Aina, nanti tolong auntie jugak ye shayang ... :)

    BalasPadam
  9. untung ada anak dara PU..tak lama lg,..ringan laa kerja rumah

    BalasPadam
  10. rajinnya. senang la ummi nnt.besar sikit lagi blh tolong ummi masak lak..

    BalasPadam
  11. rajin Aina ye,nnt smpai besar kena tolong ummi die ni,heheh

    3idiots? feveret saye,heheheh

    BalasPadam
  12. Alolo!!!, tomeinya Aina, kalau dari kecik Aina dah tunjuk minat nak menolong, tentu rajin bila besar nanti ni PU..

    BalasPadam
  13. Rajinnya Aina, baguslah kecik2 dah suka menolong Ummi :D

    BalasPadam
  14. seronoklah..sekurang2nya lepas beban lipat baju kecik2 tu..hehe

    BalasPadam
  15. baguslah.. kecik2 dah berdikari. lipat baju sendiri. bagi besar sikit bleh iron baju sendiri :)

    BalasPadam
  16. hehe...nana pun malas bab lipat bju ni,kalo basuh pinggan nana suka:)

    BalasPadam
  17. kak ina rasakan, ank2 pempuan semua mcm ni kot... sbb alisha pun camni.. cuma kak ina pnh dgr, kalau ank lelaki je yg sebaliknya...

    BalasPadam
  18. untung l;ah dapat anak dara rajin, jgn macam saya. hha menhadap laptop 24 you./ haha

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.