Khamis, 18 Oktober 2012

[ Tentang saya ] Fakta 2 - Tak suka makan kacang tanah yang dicampurkan dengan makanan lain TETAPI.....

Sikit punya panjang saya punya tajuk tuh....Hah nak cerita tentang saya fakta yang kedua...Dah baca tajuk tuh kan..Agak agak faham tak apa yang cuba saya sampaikan?

Kalau rasa tajuk saya tuh berbelit belit atau payah benar nak faham meh sini saya bagi faham lagi....Untuk pengetahuan kawan kawan saya memang suka makan kacang tanah..Suka sangat sangat tapi makan macam tuh jela....Macam kat gambar bawah nih...


Saya suka makan kacang tanah yang terus kopek dari kulit dia. Memang sedap..Tapi saya tak suka makan kacang bila dah dicampur adukkan dengan makanan lain. Contohnya macam gambar gambar kat bawah nih...


Contoh 1 - Nasi lemak : Kalau ada kacang dalam nasi lemak confirm saya ketepikan kacang tuh. Jadi kacang tuh akan ada orang yang tukang habiskan...Yang penting not me!!


Contoh 2 - Soto : Kalau bubuh kacang dalam soto pun saya tak suka...Memang saya pantang betullah kalau ada kacang nih. Kalau pergi mana mana kenduri atau majlis, tuan rumah buat soto ke apa ke confirm takkan saya ambik kacang. Kalau kat kedai makan, awal2 saya dah pesan no kacang please!!!

TETAPI


Kalau kuah kacang saya makan pulak..Nak nak cicah dengan sate..Perghhh...sedap....

Entah apa apa kan saya nih. Pelik tak bertempat...hahahaha....Buat macam nih makan bila buat macam tuh tak makan. Apa pun tak boleh. Sampaikan ayah saya naik pening kepala tengok perangai anak sulung dia nih....hehehe....

Nota kaki* Gambar semua ihsan pakcik google...

19 ulasan:

  1. lain org lain citarasanya kan?
    klu sy semua sy makan hihi

    BalasPadam
  2. ADUHH dik
    memang ada org yg x suke kacang tanah .. tapi sayangkan sbb kuah kacang makan ngan satay sedap nyeee ;))

    BalasPadam
  3. Ayu plak..kacang kat nasi lemak tu kureng sikit..kcang lain ok jer..ah ah la..pelik kan?
    he he he..

    btw mainan tu Ayu beli kat kedai area rumah Ayu ..baru bukak..menarik kan?

    BalasPadam
  4. saya plak mmg suka makan segala jenis kacang.... dari kacang parang hinggalah kacang botak..... heheh

    BalasPadam
  5. ooo sebab kacang tu sebiji2 kot dlm makanan..tu yg akak tak suka makan..agaknya lah...hehee

    BalasPadam
  6. Salam perkenalan,
    Kacang tanah memang sedap.. Amy pulak semua jenis kacang Amy belasah hihihi

    BalasPadam
  7. sy pn xsuka makan kacang dlm nasi lemak, klu makan kacang pagoda suka pulak...

    BalasPadam
  8. betul betul tak suka kacang campur campur tapi kuah kacang sangat kegilaan hehe ;)

    BalasPadam
  9. Oohhh...sy dah jumpa org yg serupa!
    saya pun sama..x suka mkn kacang tanah yg campur dalam mknn lain..nasi lemak, bubur lambuk, soto, dll.. bila ckp semua org pelik sbb kalau kacang sahaja (cap tangan ke) sambal sate tu, mmg sy giler suka.. akhirnya ada org yg memahami.. :)
    *alamak..panjang pulak komen. :p

    BalasPadam
  10. sy lak x kisah jnji kacang. hehe dalam makanan ape pun sy balun

    BalasPadam
  11. sy pn suka mkn kcg tnh tp tak blh slalu. takut batuk.

    BalasPadam
  12. keyrah suka, lagi2 kalau makan bubur dgn kacang tanah..pehh sedapnye hee

    BalasPadam
  13. sy akan kurangkan mkn kacang.. sbb jerawat kat muka sy ni dgn sukanya menonjolkan diri bila sy makan kacang.... heheh

    BalasPadam
  14. saya suka kacang tanah...sedap...tapi kalau campur dalam makanan tu, kurang sikit lah..tapi tetap makan..:)

    BalasPadam
  15. KAK INA PUN XSK kacang tanah.. mkn camtu pun xsk.. tp kuah kacang suka pulak.. hihii

    BalasPadam
  16. wani makan jer kcg tanah ni walaupun campur dlm apa pun

    BalasPadam
  17. lynn xska mkn kacang sgt sbb kdg2 ada kcang yg rasa cm busuk tu...

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.