Nih lah kerja dua beradik malam semalam....

Malam semalam punye cerita...Disebabkan saya masih mengamalkan cara hidup nomad (sepanjang ketiadaan incik hubby kat rumah) maka banyaklah benda yang nak dibuat...Basuh baju, basuh pinggan, menyapu etc....Dan banyak banyak kerja rumah yang paling malas saya nak buat ialah lipat baju...memang kerja nih paling tak suka nak buat...Kalaulah ada mesin khas untuk lipat baju kan best....

Bakul yang penuh berisi baju Aina Auni saya letakkan kat sebelah katil....Si Auni nih, macam biasalah suka bikin onar punya budak kecik...Dia masuk dalam bakul yang berisi baju tuh...Kakak dia bila tengok adik dia punya fiil, dia pun join sekaki....




Yang penting depan kamera tetap kena pose walaupun hanya pakai dypers saja...Dypers nih hanya digunakan time tidur saja...Nama pun dypers murah kan...Gelebeh sana sini....

Kadang kadang rasa penat nak kemas rumah sebab dua beradik nih tak boleh tengok rumah kemas mesti diorang buat rumah jadi tongkang pecah...Sangat penat hokey!!!!So, korang abaikan lah baju yang hampir nak penuh satu bakul tuh sebab saya memang liat sikit bab bab nak lipat baju....

So, nih la kerja dua beradik malam semalam...Posing dulu lepas tuh keluarkan semua baju dalam bakul kasi sepah atas lantai...Lepas tuh kutip balik baju baju masuk dalam bakul semula...

15 comments:

  1. lipat baju la paling sy suka..sebab best je..sambil dduk lpat satu2..hehe..
    tp jgn ada yang kacau.. ;)

    BalasPadam
  2. samalah kita..malas juga nak melipat baju kdg tu sampai berbakul2 baru nak lipat..
    anak2 ni mcm2 peel diorgkan..kdg2 geram je tgk..sabar je la byk2 hihi

    BalasPadam
  3. bese letwww kanak2..kn suke wt sepah..bagi ummi excise sikit..hihi

    BalasPadam
  4. ank sdara ika pon suka masuk dlm bakul baju tu.pastu kalau kitorang tolak dia dlm bakul tu lagilah diorang suka.

    BalasPadam
  5. muke dpn kamera ttp control wlupun tlh membuat onar..hihihi

    BalasPadam
  6. wat iklan drypers ek..hehe kiut la 2bradik nihh..

    BalasPadam
  7. nurul kalau urusan baju yang palingggg tak suka gosok baju,...kalau lipat takdok mslh=)

    BalasPadam
  8. sama mcm alisha.. mlm2 tido pakai pampers je... hihii

    BalasPadam
  9. budak2 kak biasalah kan huhuhu..sabar jelah~

    BalasPadam
  10. hehehe...sama la kita,kak...part lipat bju la paling malas...huhu...kalau bsuh, sidai bju xda prob...slalunya lipat bju smbil tgk movie...bru rjin skit...=p

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.