Anon tanya saya jawab (^_^)


Firstly, terima kasih kepada Anon sebab sudi bertanya soalan yang berkaitan dengan KPSL nih....Sama sama tambah ilmu kan..Hopefully jawapan saya nih boleh memuaskan hati Anon yang bertanya soalan seperti kat atas nih...

Setahu saya lah, untuk kenaikan pangkat ke PPT N27 bagi yang KPSL nih tak perlu berkhidmat lebih dari 10 tahun. tak pernah pulak saya dengar statement tuh....

Kat sini saya statekan syarat Kenaikan Pangkat Secara Lantikan (KPSL) bagi PPT N27

Pegawai sedang berkhidmat dalam perkhidmatan Pembantu 
Tadbir (Perkeranian/Operasi), Pembantu Setiausaha Pejabat, 
Pembantu Tadbir (Kewangan), Pengurus Stesen, Pemeriksa Cap 
Jari dan Penyelia Jurupakaian adalah layak dipertimbang oleh 
Pihak Berkuasa Melantik berkenaan untuk kenaikan pangkat 
secara lantikan ke jawatan Penolong Pegawai Tadbir Gred N27
tertakluk kepada kekosongan jawatan, apabila telah disahkan 
dalam perkhidmatan dan:- 
     
(a)  (i) mempunyai kelayakan di perenggan 1(c) di atas; atau 
 (ii) lulus Peperiksaan Khas; dan 
(b)   berumur kurang dari 54 tahun pada tarikh lantikan

Keterangan untuk perenggan 1(c) :- 

(c)  (i) Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia atau kelayakan yang 
diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan. 
  (Gaji permulaan ialah pada Gred N27: P1T1); atau 
 (ii) diploma dalam bidang pentadbiran awam yang diiktiraf 
oleh kerajaan daripada institusi-institusi pengajian tinggi 
tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf 
dengannya. 
  (Gaji permulaan ialah pada Gred N27: P1T5); atau  
 (iii) diploma dalam bidang pengurusan harta benda yang 
diiktiraf oleh kerajaan daripada institusi-institusi 
pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf 
setaraf dengannya. 
  (Gaji permulaan ialah pada Gred N27: P1T6);

Hopefully terjawablah sudah pertanyaan Anon berkenaan KPSL nih....Ataupun nak keterangan yang lebih jelas boleh klik SINI (^_^)

15 comments:

  1. Salam...

    Wah bagus info ni...Nice sharing..

    Anyway MYideakini singgah & follow disini...dijemput join segmen MYideakini nanti ye...TQ

    Aku Terjah! Aku Follow! Apakah itu?

    BalasPadam
  2. info yg sgt2 berguna utk mereka yg berkenaan ni~

    BalasPadam
  3. thanks info ni. :) done follow awok :)
    http://ameera2793.blogspot.com/

    BalasPadam
  4. bagus ni utk org yg berkenaan...saya tak de kena mengena la..hehehhehehehe

    BalasPadam
  5. insyaAllah terjawab segala persoalan cik anon :-)

    BalasPadam
  6. ptpo senang boleh lulus satu2 kan.. kpsl pemb. akauntan susah betul nak lulus, kena lulus dua2 baru lulus semua...

    BalasPadam
  7. As Salam,

    Maaf lambat balas kunjungan. Salam kenal dari saya :)

    www.suriaqistina.blogspot.com
    www.buluhvoice.blogspot.com

    BalasPadam
  8. blh la jd rujukan tuk sesape yg mncr nnt hehe..anon plak..pkenalkn la dri..malu la tu hehee.

    BalasPadam
  9. tu dia..lengkap jawapan di bg..harap terjawab persoalan cik anon yer :)

    BalasPadam
  10. Harap cik Anon jelas la dengan yang ditanya ye, tp apaun bergantung dengan rezeki jugak kan.

    BalasPadam
  11. How do you do! it for you: - uk magazine porn club - free red porn :.no age validation free porn sites :::Kamagra Oral suppliers royal Jelly - chewing Kamagra :.buy kamagra and www Kamagra com - Super Kamagra last minute :.Oral Jelly review canada Kamagra fast - lowest price Kamagra xr Online - Kamagra Oral Jelly australia coupon code :.kgr 100 Kamagra ...!!! See you later
    ____________________________________________
    мини кредит - Займы в любое время дня и ночи

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.