Teman setia PU (^_^)

Kat entry sebelum nih, PU ada cerita pasal tangan jadi mengelupas lepas kena demam campak keladi tuh kan...Untuk pengetahuan korang, semakin hari semakin teruk tau tangan PU mengelupas..Kadang kadang tuh rasa malu sangat sangat nak berdepan dengan orang luar. Yelah kawan kawan office memang tak kisah dan tahu...

Macam contoh lah kan, bila nak bayar tol, PU akan malu bila nak bagi duit kat jurutol tuh sebab masa diorang amik duit tuh mesti diorang akan tengok tangan kita kan...PU kadang kadang rasa malu teramat sangat. Memang keadaan tangan semakin teruk.

So, sebagai inisiatif untuk selesaikan masalah PU tuh, kawan kawan suggest PU pakai losyen tangan selalu. Sebenarnya kat office PU memang standby losyen kat atas meja. Losyen Garnier memang PU letak khas kat office tapi memandangkan keadaan tangan yang teruk PU tak guna losyen GArnier sebab tak berapa sesuai. Jadi, PU gunakan losyen Johnson & Johnson. Kebetulan, losyen nih memang ada dekat rumah tak pernah guna pun, so PU guna jelah kan...Kira losyen nih la jadi teman setia PU ke mana sahaja PU pergi. 


Nih la teman setia PU...Walaupun fungsi losyen nih digunakan sebelum tidur tapi ada PU kisah???Janji tangan PU sentiasa lembab....Walaupun botol gedabak PU tak malu pun nak bawa ke hulu ke hilir...

Buat masa nih, losyen nih jela yang sesuai dengan keadaan tangan PU sekarang. Losyen lain tak sesuai...

Nota kaki* betis kedua dua kaki PU dah mula kering dan kulit mengelupas juga...huhuhu =_='

16 comments:

  1. dulu ika pon guna losyen tu jugak. tp skrg dh tukar. hikhik

    BalasPadam
  2. Salam PU.Semoga jari jemari PU akan brtambah baik ya...ujian tu :D
    K.atie jiga nk ucapkn slmt menyambut bulan Ramadhan & berpuasa tuk PU sekluarga.

    BalasPadam
  3. salam sy jugak pernah mengalami tangan seperti PU...
    saya tak suka pakai losyen sebab macam berminyak. gi klinik dr kata alergik sabun, sama ada sabun basuh baju atau pinggan... tukar sabun basuh pinggan terus ok

    BalasPadam
  4. PU tak sehat ke?nape kena mcm tu yer?PU minum air byk2 jugak yer...kdg2 bdn krg air pon kulit jd kering.pkai losyen slalu ye.smga PU sehat slalu tau :)

    BalasPadam
  5. erm, so lepas pakai losyen ni mmg tangan PU ok ker?

    BalasPadam
  6. hurmm cadangan yg bagus juga
    kalau tidak kita pula rasa x selesa bila jadi perhatian org kan ..

    salam ramadhan dik ;)

    BalasPadam
  7. tak rujuk doc ker? takut ada masalah kulit plak nnt...

    BalasPadam
  8. moga akak cepat sihat yer.. gunalah losyen ape2 pon selalu.. atleast tangan lembap2 sikit kan..

    BalasPadam
  9. losyen mmg elok pun utk kelembapan kulit kita, yg penting kena rajin sapu la kan...

    eija ni suka beli losyen, tp selalu malas nak sapu, bila teringat baru nak pakai..huhu

    BalasPadam
  10. sampai mcm tu jdinya ye...insyaallah lama2 makin elok la tu..

    BalasPadam
  11. wahhh mst kak ummi gebbuuu jerr ekekee ^_^

    BalasPadam
  12. tak ke klinik ke? kot2 ada ubat yang sesuai dgn tangan PU tu.

    BalasPadam
  13. losyen nie...memang best...bau pun harum hihihi

    BalasPadam
  14. kalau losyen tu ok dgn PU teruskan guna jer PU :)

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.