Seronok dapat semua nih!!!

Assalamualaikum....

Semalam PU ada bagitau yang PU pergi Seminar Al-Quran kat ILIM, Bangi kan....Hari nih PU nak cerita apa yang PU dapat bila pergi seminar nih.

Masa pendaftaran, setiap peserta diberi goodies bag......Macam macam ada dalam goodies bag tuh. Seronok sangat bila dapat goodies bag dan tengok apa yang PU dapat....


Antara yang PU dapat pen ILIM, buku nota, majalah keluaran ILIM, VCD Kemahiran Keibubapaan dan nota nota berkaitan dengan Al-Quran...Alhamdulillah bertambah ilmu tentang Al-Quran....

Dan yang paling istimewa dan paling seronok PU dapat ialah......................................



















































































































































Tafsir Al-Quran yang setiap peserta dapat. Tafsir Al-Quran nih dalam bahasa Inggeris tau....Ramai juga yang nak tapi dah kehabisan stok. Kira peserta yang datang memang bertuah lah kan...Yang tak dapat hadir melopong jelah tengok apa yang kitorang dapat nih....

Selain tuh, ada juga bun kacang (dalam goodies bag PU takde pun...sob sob sob...takpelah takde rezeki...), ada dua biji gula gula dan air mineral dalam cawan.....

Yang paling seronok PU dapat jumpa ayah Dato' Jalaludin Hassan tau...Walaupun umur dah melepasi separuh abad tapi masih kuat tau....Comel jer orangnya..hehehehe...Tapi PU tak berkesempatan nak bergambar dengan beliau lah sebab ramai sangat peserta...Macam macam bangsa ada tau...Masa perbincangan tentang Al-Quran, ceramah diberi dalam bahasa Melayu dan Arab...

PU memang suka datang ke majlis majlis ilmu macam nih....Pastu share dengan kawan kawan ilmu yang PU dapat....Apa yang PU tahu, ilmu yang kita dapat tapi tak dikongsikan dengan orang lain, kita akan dapat dosa tau...

Nota kaki* Masa taip entry nih mata PU semakin lama semakin kuyu..Tak taulah kenapa mengantuk sangat sangat...

6 comments:

  1. wah bestnyer mcm2 ada dalam goodie bag tuh....dapat tafsir Al-Quran tu plg beharga :)

    BalasPadam
  2. banyak dapat.berbaloi pergi seminar Al-Quran ni.selain dapat ilmu dapat something yang bermanfaat kan.

    BalasPadam
  3. bestnya..susah juga nk cari terjemahan dlm bahasa english kan..:)

    dalam bahasa melayu sy ada..masih belum-belum khatam lagi baca..:)

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.