Lepas kena campak tangan PU jadi macam nih =_='

Assalamualaikum.....

Entry sebelum nih PU ada bagitau korang yang PU kena campak keladi kan.....Alhamdulillah PU dah pulih sepenuhnya dari campak keladi tuh cuma tinggal kesan campak tuh la..Kesan yang tinggal tuh bukan kesan hitam tapi kesan kulit PU jadi kering dan mengelupas....

Dan disebabkan kulit PU mengelupas, PU rasa agak tidak selesa..Kalau mengelupas di bahagian badan, kakai dan tangan masih boleh ditutup kan...Tapi kalau mengelupas tang tanpak tangan dan jari jemari nih memang tak boleh nak buat...


Korang nampak kan jari jemari PU yang kering dan mengelupas..Saat entry PU taip, kulit kulit yang mengelupas tuh dah merebak satu tapak tangan depan dan belakang....

Kadang kadang PU malu nak berdepan dengan orang sebab keadaan tangan PU yang semakin teruk....Sapu losyen pun tak jalan jugak..


Yang nih pulak tangan kanan. Bila kena air je, tangan PU akan mengelebung dan bila kering tuh yang jadi mengelupas....

Ada yang cakap tangan PU mungkin alergik pada sesuatu yang PU sendiri tak sedar....Macam nenek a.k.a mak PU cakap, bila kita dah semakin meningkat umur kadar alergik pada sesuatu memang meningkat tapi berbeza mengikut pada peringkat umur....

Tapi PU cuma dengar aje..Tak tahu betul ataupun tidak tangan PU jadi macam nih sebab alergik...Kawan kawan rasa tangan PU nih alergik atau kesan dari demam campak???

Nota kaki* PU betul betul tak selesa nak pegang sesuatu atau buat kerja...Tangan PU betul betul jadi kasar..Sangat sangat malu tengok keadaan tangan PU nih tau...Orang luar tengok mesti cakap PU ada penyakit kulit ataupun tak menjaga kebersihan....Sedihnya -_-'

13 comments:

  1. kesiannye PU, .kalau keyrah mmg alergik sabun basuh baju & sabun basuh pinggan ,dulu mmg teruk la sbb mgelupas jek, tapi selepas pakai lotion allano amway, dah tak mengelupas ;)

    BalasPadam
  2. allergic boleh jadi sampai camni ker..

    cuba pergi pusat rawatan islam pula mana tau ada benda lain x..huhu..

    BalasPadam
  3. kalau alergic sabun mungkin la kot boleh jadi camni..

    BalasPadam
  4. adeh, sakit tak masa kena air PU?

    aa, saya pregnant jugak.. dh 31 minggu dah ni...

    BalasPadam
  5. kesiannye..ika xpenah kena cmnie.hurmm

    BalasPadam
  6. ala kesiannya...ibu doakn pu cepat2 baik ye..:

    BalasPadam
  7. kesiannyer kat PU....merah habis tgk tangan tuh...semoga PU cepat sembuh yer

    BalasPadam
  8. Biasa kena sabun je jd mcm ni.. cubalah ambil vitamin e. Nak kepastian kena tanya doktor.

    BalasPadam
  9. CR pernah jugak kena...tapi di sebabkan sabun basuh kain...

    BalasPadam
  10. sama la macam kak long. selalu jugak tangan dia menggelupas macam ni. tapi dlm pada menggelupas tu, tapak tgn jadi nipis dan tangan mudah luka.

    BalasPadam
  11. Skrg ni pun sy jd benda yg sama. Nk p ofis pn jd segan bila org nmpak kulit keting mengelupas.haishhh, bila nk hlg la agaknya ek

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.